Recent gezien: Films

Voor mijn doen heb ik de laatste tijd veel films gekeken. Uit al deze films heb ik een selectie gekozen waar ik nu mijn mening over ga geven. Wat ik goed vond of juist totaal niet goed vond.

Insurgent

Het vervolg op Divergent. Aangezien ik de boeken heb gelezen was ik benieuwd naar de verfilming. Toch valt dat me altijd weer tegen. Net als in Divergent, is ook Insurgent heel erg aangepast van het boek. De hele box bestaat in het boek niet, de trauma’s van Tris zijn in de film weggelaten en nog meer kleine details zijn er niet meer. Dit is juist wat ik de kracht van het boek vond. Dus dat vind ik gewoon heel erg jammer.

Verder is het zeker wel een goede film, als je je over deze aanpassingen heen kan zetten, of het boek niet gelezen hebt. Maar wat ik wel jammer vind, is dat de trailer een slechte weerspiegeling voor de hoeveelheid actie die je in de film terug krijgt. Dat valt in de film heel erg tegen, vooral omdat de meeste actie scenes in de simulaties zijn. Maar toch zal ik deze film nog wel een keer gaan kijken.

The Boy Next Door:

Er is eigenlijk maar een reden dat ik deze film heb gekeken en dat is vanwege Ryan Guzman. Sinds ik heb in Pll heb gezien, ben ik verkocht en wil ik gewoon alles van hem zien. Want mijn god wat is hij knap!

Maar goed over de film; het is een goed verhaal, alleen gaat het plot een hele andere kant op dan je in eerste instantie zou denken. Ondank dat ik de film vooral voor Ryan Guzman keek, was het zeker een goede film. Het is wel al een poos geleden dat ik deze film heb gezien, dus ik weet niet alles meer. Maar toch is het echt een aanrader voorals je zin in een triller hebt.

Cinderella

Aangezien ik van Disney hou en de animatie versie al super lang niet meer had gezien, was ik wel benieuwd naar de versie met echte mensen. Dus besloot ik Cinderella aan te zetten.

Het zelfde sprookje maar dan met echte mensen. Wat ik vooral erg goed vind aan deze film, is dat de achtergrond van het verhaal heel goed is uitgewerkt. De film begint echt bij het begin. En daarnaast blijf ik het heerlijk vinden om film te kijken die zich in een sprookjeswereld afspelen. Dit is een film geschikt als je even niet wil nadenken, gewoon verstand op nul en genieten van alle prachtige beelden.

Kingsman: The Secret Service

Dit is ook echt een goede film. Een spionnenfilm, maar niet te serieus. Wat ik daarmee bedoel is dat de vechtscènes heel erg nep zijn. Daar stoorde ik me in het begin aan, maar het is wel de kracht van de film en daar kom je nog wel achter als je de film kijkt.

Dit is zo’n soort film waarvan er dingen gebeuren die pas later worden uitgelegd. Is ook iets waar je aan moet wennen, maar dat lukt ook wel, vooral als je net als ik de film kijkt met iemand die hem al heeft gezien en je er van verzekerd wordt dat het wel uitgelegd wordt. Dit is echt een aanrader, humor, spanning, een goed plot en ook nog wat leuks voor het oog (de hoofdpersoon is namelijk erg knap)!

The Longest Ride

Wauw, wat een mooie film is dit! Maar dat kan ook bijna niet anders, want het is een verfilming van een Nicholas Sparks boek. Prachtig hoe er twee liefdesverhalen door elkaar worden verteld. Het verhaal van Sophia en Luke dat zich nu afspeelt en het verhaal van Ira en Ruth wat wordt verteld door Ira aan Sophia en via de brieven.

Heerlijk om weer eens een goed liefdesverhaal te zien en niet met een voorspelbaar plot zoals de meeste romcoms die hebben. Deze film is niet alleen prachtig om te zien, maar ook heel erg ontroerend. De laatste 20 minuten heb ik het niet droog kunnen houden, omdat het zo mooi was. En dan niet omdat het te zielig was, maar omdat deze prachtige film een mooi en waardig einde heeft gekregen wat gewoon heel erg ontroerend was!

Dat waren de films waar ik iets meer over wilde vertellen, vooral positief eigenlijk maar dat komt omdat ik films die ik niks vind ook meestal niet verder dan 20 minuten kijk.

X Renate

Laat een reactie achter

