1 jaar bloggen!

Wauw, vandaag bestaat mijn blog 1 jaar!! Ik had niet verwacht dat ik het een jaar gewoon zo volhouden om mijn blog van tijd tot tijd te onderhouden. Dus is het hoog tijd om op dat jaar terug te blikken.

Waarom ik ben begonnen?
Makkelijk, ik had net vakantie en ik verveelde me. Dus ik dacht: laat ik eens een blog aan maken. Zo gezegd zo gedaan. Ik wist al meteen dat ik wordpress wilde, want dat biedt voldoende mogelijkheden, zelfs gratis. Namen of titels bedenken is nooit mijn sterkste punt geweest, maar ik vind mijn blognaam nu toch wel heel fijn. Omdat ik blog over alles wat ik leuk vind, klopt de naam ook, het is echt Everything that is me!

In het begin was mijn blog echt mijn kleine geheimpje. Ik vertelde het aan niemand en begon vanaf toen echt met reageren op andere blogs, in de hoop dat mensen verder zouden klikken naar mijn blog. Dat gebeurde ook zeker wel, maar ik heb geen statistieken waarbij er dagelijks 100 man op mijn blog kijken, laat staan 20 man. Maar dat vind ik niet erg. Ik snap het ook wel, want ik blog heel onregelmatig. Dat geeft mensen geen hou vast dat ze weten wanneer ze moeten kijken. Maar dit is wel de reden dat ik het bloggen leuk blijf vinden. Ik heb aan het beging ook al besloten dat ik geen vaste dagen ga bloggen en dat zou ik ook niet hebben volgehouden. Nu er geen druk op staat kan ik gewoon schrijven wanneer ik dat wil.

Toch begon ik langzaam aan aan vriendinnen te vertellen dat ik een blog heb en ik weet dat sommige daarvan trouw lezen (dankjewel daarvoor)! Via het reageren op andere blogs, heb ik de blogs die ik zelf lees ook weten uit te breiden. Dat is deels ook de reden dat ik bloglovin aan maakte, om de kleinere blogs te gaan volgen. Maar de hoofdreden was, dat mensen mij kunnen gaan volgen. Nu kan ik zelf ook niet meer zonder bloglovin, want het geeft gewoon zo’n handig overzicht en je mist nog meer een blog post!

Succes of mislukking?
Mijn blog is zeker een succes. Dus niet in aantallen die het leest, want de meeste post worden maar 2, 3 of 4 keer gelezen (en ik weet dat daar vriendinnen bij zitten).  Maar dat maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Mijn blog is een succes omdat ik het leuk vind om te doen. Ik val wel deels onder het bloggen 2.0 waarbij kwaliteit boven de kwantiteit gaat en blogger alleen nog maar blogs online zetten waar ze 100% achter staan. Al heb ik dat niet altijd gedaan. Er zijn blogpost online gekomen die ik eigenlijk van een andere blogger ook niet zou lezen, omdat het me eigenlijk niet echt interesseert. Deze post over mijn verzorgingsproducten is daar een voorbeeld van. Ik geef niet zo veel om skincare. Hij is dan ook maar 2 keer bekeken. Toch heb ik deze online gezet omdat ik toch iets wilde plaatsten. Het liefste wilde ik eigenlijk ook dat ik 1 jaar bloggen kon combineren met mijn 100ste blog post, maar dan had ik meer blogposts moeten plaatsen die ik eigenlijk niet uit mezelf zou willen schrijven (dit is mijn 78ste blogpost).

Ik ga nu een overzichtje geven over de meeste succesvolle blogpost:

Meest bekeken door jullie:

  1. Mijn Wreck This Journal
  2. Ik heb een bril
  3. De kleine dingen die me opvrolijken

Blogs die ik het leukste vond om te maken:

  1. Liedjes die mij aan TVD doen denken
    Met deze blog ben ik best lang bezig geweest. Ik kreeg het idee en ik vond het heerlijk om het uit te werken! Alle liedjes koppelen aan de momenten waar ik ze van ken en dan ook nog eens al die filmpjes op youtube vinden. Ja dit is mijn favoriet!
  2. Alle make-up Stash blogpost: Eyes, Lips & Face, Nails & Tools
    Deze blogs zijn vooral favoriet om dat ik het fotografen ervan heel leuk vond en dat ik nu echt overzicht heb, al is deze niet meer up to date,
  3. Een droom die niet uitkomt.
    Ik ben zo blij dat ik deze blog heb geschreven, omdat ik het nu terug kan lezen en me alles weer herinner van deze droom.

Maar er zijn nog veel meer blogs die ik leuk vond om te schrijven, zoals vrijwel alles uit de categorie gedachtengangen en alle make-up post (looks). Wat ik ook heel leuk blijf vinden zijn de kleine aanpassingen die de meeste niet door zullen hebben. Zoals het categoriseren van blogpost, kleine veranderingen in lay-out en handige functies aan of uit zetten. Daar is wordpress dus vooral perfect voor. Wat ik ook leuk vind om te doen, is deze pagina bij houden. Ook al wordt deze weinig bekeken, vind ik het heerlijk om dit bij te houden! Gewoon vooral voor mezelf.

Ik ga zeker door met bloggen en ik blijf bij het principe dat ik alleen dingen plaats wanneer ik zin en inspiratie heb! En als je dit leest, wil ik je heel erg bedanken dat je dit leest. Ook al blog ik voornamelijk voor mezelf, vind ik het altijd leuk om te zien dat mijn statistieken af en toe omhoog vliegen! En elke reactie waardeer ik enorm!

X Renate

Een gedachte over “1 jaar bloggen!

  1. Ik ben een beetje laat maar Gefeliciteerd met je blog verjaardag! Wat leuk. Ik volg je nog niet zo lang. Super handig dat je bloglovin hebt, zo kan ik het makkelijk vilgen. Ga zo door, op naar de 2 jaar!

Laat een reactie achter

