GESLAAGD!

Eergisteren kreeg ik eindelijk het telefoontje met de mededeling dat ik mijn VWO diploma heb behaald. Iets over 2 werd ik gebeld en ik was natuurlijk super blij! En niet alleen ik was geslaagd, maar ook iedereen van mijn vrienden die examen deed. Dus ja met z’n allen waren we helemaal happy!

image

Na 6 jaar hard werken heb ik gewoon mijn VWO diploma behaald en daar ben ik wel heel erg trots op en ook heel blij mee! Ook heb ik een cijferlijst waar ik heel blij mee ben. Voor de centraal examens heb ik 1 onvoldoende gehaald, een 5,2 voor Nederlands, maar die ga ik nog herkansen en hopelijk verbeteren. Maar al mijn eindcijfers zijn voldoende en daar zit ook maar een 6 tussen en verder is alles hoger dan een 7.

Ik ga nu ook gelijk even terug kijken naar de doelen die ik begin dit jaar aan mezelf heb gesteld:

1. Slagen
Nou dat is dus gelukt. Mijn belangrijkste doel is behaald! Zonder onvoldoende dus niet helemaal, maar in de eindcijfers niet. Maar ik ga nog proberen dit te veranderen.

2. Een 8 of hoger voor wiskunde
Eerst zei ik dat ik voor de 8.0 wilde gaan, maar toen ik in dit jaar mijn wiskunde cijfer weer ophaalde naar een 8,5 werd dat toch ook mijn nieuwe doel. Want als ik minimaal een 8,5 zou halen dan zou ik gewoon een 9 hebben voor wiskunde als eindcijfer!
En het is me nog gelukt ook. Voor mijn examen haalde ik een 9,0 en dus was mijn eindcijfer een 9!

3. Een passende studie vinden
Ik denk dat dit ook wel gelukt is. Ik heb me ingeschreven voor bedrijfseconomie aan de Hoge School Utrecht. Maar 100% zeker weet ik het nog steeds niet, daar ga ik wel achterkomen als ik aangenomen ben. Het is wel loting maar de kans is erg groot dat ik aangenomen word. En dan ga ik vanaf september mee maken of dit de juiste keuze is geweest!

4. Genieten
Zeker weten gelukt. Dit laatste jaartje vwo was ook gewoon nog geweldig, zelf zo dat je automatisch al geniet van alles wat gebeurd. Maar ook de kleine dingen zoals een doodgewone les of een voor mij hele normale pauze heb ik nog even goed in me opgenomen. Gewoon omdat je weet dat het de laatste keer is. Maar ook de dingen die specialer zijn heb ik van genoten, vooral het examengala (er komt nog een look post online!) heb ik intens van genoten.

5. Een killer examenreis
Niet gelukt. Ik heb er wel mijn best voor gedaan en tot 2 keer toe had ik een heel plan rond gemaakt, maar op het punt van boeken haakte er steeds mensen af. Dus ja als niemand met je mee wil, dan gaat het hele feest niet door. Maar goed, ik ga wel nog een midweekje naar Limburg met 2 vriendinnen en met mijn ouders naar zeeland. Dus ik ga nog wel even weg.

Ik ben dus niet alleen geslaagd, maar ook dit hele laatste jaar is goed geslaagd! Nu heb ik heerlijk vakantie en daar ga ik van genieten ook. Ik ga dus nog 2 keer weg en ik heb toch op het nippertje nog werk gevonden. Ik ga weer terug naar mijn zomerbaantje van vorig jaar en nu ben ik wel van plan daar te blijven na de zomer (en iets minder te werken). Ook heb ik mezelf net heerlijk verwend met een bestelling bij Beauty88.nl door de actie die tot morgen loopt als examencadeautje voor mezelf. Als het binnen komt zal ik het nog wel laten zien!

X Renate

Laat een reactie achter

