Welcome back summer!

Het voelt nu echt alsof de zomer is aangebroken. Na een lente die wel op de herfst leek met hier en daar wat zeldzame zonnige dagen, is het lekkere weer nu echt in ons kikkerlandje aangekomen. De afgelopen dagen waren heerlijk en ik geniet nu zelfs van het lekkere weer. Normaal ben ik de persoon die met regen of met zon toch wel binnen zit en het allemaal wel prima vind op mijn kamertje met mijn laptop. Maar nu geniet ik toch ook heerlijk van het lekkere weer.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Waar ik vooral van geniet is de natuur die met de zon toch wel op z’n mooiste is. Een tijdje terug heb ik met mijn vader een fietstocht gemaakt door het bos bij ons in de buurt en daar kan ik echt van genieten. Camera mee en gewoon lekker genieten. Als de natuur weer volop groen is, heb ik pas het gevoel dat de lente is begonnen en dat vind ik ook het leukste aan de lente. Alles komt dan weer tot leven. Maar zoals ik al zei hebben we niet veel van de lente mee kunnen maken. Het leek met alle regen en wind toch wel meer op de herfst.

Op het gebied van seizoensveranderingen gaat Nederland toch wel echt zijn eigen gang. Er is geen touw aan vast te knopen en meestal lijkt elk seizoen wel op de herfst. Dus is het genieten van de dagen dat het weer wel doet wat er van wordt verwacht. Afhankelijk van het seizoen zijn dat verschillende dingen die kenmerkend zijn voor het seizoen. En ik kan me nog flink verbazen over wanneer al die standaard dingen weer verschijnen. Zo heb ik elk jaar wel een paar keer de gedachte: ‘Wow was dit vorig jaar ook zo?’

Dit jaar had ik dat met het langer licht worden. Dat gebeurde in mijn verbeelding niet zo snel. Maar toch was het zo op een gegeven moment was het zelfs nog licht op momenten dat ik al in bed lag. Ik kon me niet herinneren dat dat al zo vroeg was in tegenstelling tot wat ik me voorstelde. Nu heb ik het over in de avond, maar vooral in de ochtend vond ik het vervelend. Mijn biologische klok was namelijk ingesteld op: het is licht dus ik mag opstaan, om vervolgens op de klok te kijken en te zien dat het pas 6 uur was. En dat vind ik heel vervelend, want als ik mentaal wakker ben dan duurt het ook wel weer een tijdje voordat ik slaap.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De afgelopen dagen is de zomer echt ons land binnen gedrongen en ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind. Dat komt denk ik vooral doordat ik nu ook al vakantie heb en gelukkig niet met 30 graden in een veel te warm klaslokaal hoef te zitten. Want wat heb ik daar een hekel aan. Ook is het dan meestal in de ochtend nog te koud om met blote benen naar school te fietsen, maar in een lange broek was het al helemaal niet uit te houden. Nu bevond ik me met die 30 graden heerlijk aan het strand bij Zandvoort. Dat was een heerlijk voordeel dat ik van donderdag op vrijdag met mijn moeder een hotelovernachting in Haarlem had, want daarom lagen we om 11 uur al heerlijk op het strand en hebben we niks van de hitte gemerkt.

Ik heb gewoon echt zin in lekker weer en om daar gebruik van te maken. Gister heb ik dan ook heerlijk in de zon gezeten. Eerst wat lezen, dan gewoon lekker niks doen en vervolgens whatsappen. Wat ik dan toch wel opmerkelijk vind is dat ik heerlijk in de zon zat in mijn korte broek en dat het bij mijn vriendinnen die op andere plaatsten wonen het koud hadden en er geen zonnetje te zien was. Dat terwijl het bij mij al vanaf de ochtend uurtjes heerlijk zonnig was.

AoupRq19xf3UzOymQrO4FAkhuUZ5jhViqNsxL2sc774j

Ik stuurde deze foto als bewijs. Toch vond ik de zon iets te fijn gister, want ik ben lichtelijk verbrand… Dus vandaag doe ik het even rustig aan en ga ik gewoon lekker de stad in. Voor de zekerheid heb ik de (bijna) verbrande delen ingesmeerd en dan komt het wel goed. Ik heb sowieso al kleding aan die iets meer bescherming geeft.

Dus ja welkom terug zomer! Ik heb er echt zin in!

X Renate

Laat een reactie achter

