Stilte, examens en angst

Het is de laatste tijd al iets stiller hier op deze blog en ook al ik voor mezelf duidelijk gemaakt dat ik ook niet verplicht een keer in de zoveel tijd iets moet plaatsen, heb ik toch wel het gevoel dat ik dit toch moet toelichten.

Ik vind het namelijk nog steeds heel leuk, maar ik kom er niet aan toe om te bloggen. Aan de ene kant heb ik ideeën en inspiratie voldoende, maar ik werk maar niets uit of als ik het probeer komt er niks uit. Dus het ene moment een writers block en aan de andere kant ook dat ik er geen tijd voor maak. Want mijn vwo examens zijn prioriteit. Dat is ook de voornaamste reden dat ik nu niet echt meer veel blog.

Omdat ik gewoon absoluut niet wil zakken, neem ik op dit moment mijn school heel serieus. Dat betekend niet meteen dat ik 24/7 aan het leren ben, maar wel een paar uur per dag, wat meer is dan ik meestal doe. Daarnaast ben ik nu ook al een paar weken echt bezig met voorbereiden en oefenen, want huiswerk is voor mij nu alleen nog maar examenopgaven.

Op de momenten dat ik dan afleiding zoek, zoek ik die ergens anders dan bij bloggen. Ook het lezen van blogs doe ik veel minder. Youtube blijft toch wel een van mijn favorieten, maar wat je ook al had kunnen lezen in een vorige blogpost is dat ik weer (voor mijn doen) veel lees. En natuurlijk ook series kijken is iets wat ik graag in mijn pauze doe.

Vandaag is dan weer net een dag dat het allemaal niet helemaal lukt. Veel afleiding, weinig concentratie en tijd die voorbij vliegt. Vandaar dat ik nu wel deze blogpost aan het schrijven ben! Ik heb mij to do lijstje voor vandaag wel afgewerkt, maar soepel ging het niet.

Dagen zoals vandaag, waarop het allemaal niet zo snel en efficient verloopt, die wekken bij mij nu toch wel zorgen op. Want zoveel tijd heb ik niet meer. Nog minder dan 4 weken voordat ik mijn eerste examen heb. Het lijkt zo dichtbij, maar toch ook zo ver weg. Tijd is toch ook zo iets veradelijks

Wat ik wel heel gek vind, is dat ik nog maar 7 echte lesdagen heb (of eigenlijk 5 want op woensdag heb ik maar 2 uurtjes). Dat vind ik toch best wel heftig. 6 jaar lang ben ik gewoon dagelijks naar school gegaan met plezier en over 1,5 week is dat gewoon voorbij. Daarom wil ik deze laatste dagen echt nog even bewust genieten van de dagelijkse gang van zaken.

En dan is het meivakantie en heb ik nog maar 2 weken om 9 examens voor te breiden (waarom heb ik toch ook in godsnaam een extra vak), maar op zich voel ik me wel zeker. Ook al heb ik geen mega master planning (want dat kan niet gewoon niet) heb ik wel een overzicht van wat er nog allemaal moet gebeuren en ik denk dat dat in de komende 4 weken wel gaat lukken, maar toch blijft die angst er. De angst om te zakken, om net te veel te verpesten, dat ik toch te weinig heb geleerd.

Nou er is al bijna weer een dag voorbij en dus nog een dag minder tot de examens. Maar ik blijf kei hard werken en geef niet op tot ik op 28 mei mijn spaans examen heb ingeleverd. Verwacht de komende tijd dus niet te veel op deze blog (en misschien krijg ik soms opeens een uitbarsting aan inspiratie die ik wel meteen kwijt kan of moet ik toch weer even mijn stress hier kwijt).

X Renate

Laat een reactie achter

