The Series Tag

Vandaag heb ik weer eens een tag. Ik zag hem op meerdere blogs en hield hem in mijn achterhoofd. Nu heb ik hem ook echt ingevuld en dat kunnen jullie hier lezen:

Wat was de eerste serie de je volgde?
De eerste Amerikaanse serie die ik volgde was Glee, waar ik december 2010 mee begon. Ik was 14 en keek eigenlijk alleen gtst en wist nog niet zo goed hoe dat werkte series kijken. Toentertijd werd het nog uitgezonden op rtl 5 en ik weet nog dat de 18e aflevering van het eerste seizoen de eerste was die ik zag.  Ik vond het heel leuk en vooral het muziek deel sprak me aan. Ik ben gaan googlen en vond een streamingsite en heb ik 4 dagen alle afleveringen die er toen waren afgekeken. En daarna werd mijn verslaving voor series alleen maar erger.

Wat is je favoriete serie ooit?
Dit verschilt bij mij echt per jaar. Eerst was het altijd Glee en The Vampire Diaries, maar sinds ik Once Upon a Time ben gaan kijken werd dat mijn favoriet. Als ik het nu weer moet zeggen kom ik toch weer bij de eerste twee uit en dan denk ik toch als echt ultieme favoriet dat ik voor Glee ga.

Schermafbeelding 2015-03-15 om 15.44.35

Wat is je favoriete koppel uit een tv serie?
Ook weer iets wat van tijd tot tijd bij mij veranderd. Zo was ik eerst echt zwaar team Stelena, maar in seizoen 3 ben ik om geslagen en sinds dien is Delena echt mijn favoriet. Je moet van Damon gewoon leren houden en dat duurde bij mij even. En dat ik al jaren deze foto van Damon en Elena op mijn achtergrond heb is denk ik wel bewijs genoeg. Verder vind ik Kurt en Blaine van Glee ook geweldig en Hook en Emma van Once Upon a Time zijn ook zo leuk samen!

Met welk personage zou je wel eens op date willen?
Oeh heel lastig, want er zijn zoveel leuke jongens. Maar ik heb in mijn gedachten wel iemand. Sebastian van The Carrie Dairies. De perfecte combinatie van alles. Echt elke keer als ik hem zag zwijmelde ik gewoon weg.

Welke series volg je op dit moment?

  1. Glee
  2. The Vampire Diaries
  3. Pretty Little Liars
  4. Once Upon a Time
  5. The Originals
  6. Awkward
  7. Under the Dome
  8. Revenge
  9. Devious Maids
  10. Faking It
  11. Modern Family

Dat zijn dan de Amerikaanse series die ik kijk, maar ik volg ook nog best wat Nederlandse Series: gtst (ik kom er maar niet vanaf), Flikken Maastricht, Moordvrouw, Divorce en nog wel meer, maar dat kan ik even niet bedenken.

Van welke afgelopen serie mogen ze nog een vervolg maken?
Ookal is Glee nog niet echt gestopt, vind ik het veel te vroeg. Het had van mij wel 20 seizoenen mogen krijgen, want ik zal het altijd leuk blijven vinden!

Welke serie wil je nog graag zien?
Misschien dat ik ooit nog How I Met Your Mother helemaal ga kijken, ik heb wel vaker wat random afleveringen met mijn broer gekeken. En verder heb ik momenteel nog geen idee. Ik heb momenteel genoeg om te kijken.

Heb je wel eens een serie of enkele afleveringen herbekeken?
Very guilty! Glee en The Vampire Diaries heb ik de eerste 3/4 seizoenen al een stuk of 5 keer gezien en ik zou het zo weer kunnen kijken. Glee ben ik momenteel ook weer opnieuw aan het kijken. Maar ook Once Upon a Time heb ik al een keer herbekeken. Dit is allemaal puur voor de lol omdat ik het zo leuk vindt. Maar ook Revenge en Pretty Little Liars heb ik een keer over gekeken, maar dat was omdat ik er niets meer van snapte.

Welke serie heb je een tijdje gevolgd en daarna opgegeven?
Dat zijn Gossip Girl, New Girl en Beauty and the Beast. Gossip Girl werd me te lang dradig en halverwege seizoen 3 ben ik afgehaakt. Dit was trouwens al in 2011. Bij New Girl en Beauty and the Beast ben ik begin seizoen 2 gestopt. New Girl weet ik eigenlijk niet waarom en Beauty and the Beast vond ik gewoon helemaal niet leuk meer door de verandering in de verhaallijn.

Met welk personage zou je van plaats willen ruilen?
Elena Gilbert! Het lijkt me zo gaaf om een vampier te kunnen zijn, al is het maar voor even. En als ik dan toch een vampier mag kiezen, waarom niet de gene met het veel te leuke vriendje. Maar als ik van mijn kinderdroom moet spreken, dan zou ik weer Ariel zeggen, wie ook in Once Upon a Time zit. Ik wil iig iemand zijn met bovennatuurlijke of magische krachten, want die kans krijg je niet zo snel.

Welke serie heb je helemaal van het begin tot het einde gekeken?
Dat zijn The Secret Circle en The Carries Diaries. Helaas werden allebei de series gecanceld, dus er was nog een open eind. Ik vind het nog steeds heel jammer dat deze series moesten stoppen. The Secret Circle was lekker spannend en ik was wel benieuwd naar de nieuwe problemen. En ja Sebastian had wel wat langer op mijn computerscherm mogen verschijnen. En helaas komt vanaf zaterdag ook Glee bij dit rijtje, maar dan met een echt einde en geen gecancelde show.

Dat was de series tag, ik vond het heel leuk om deze in te vullen, want ja i love series.

X Renate

Een gedachte over “The Series Tag

Laat een reactie achter

