Make-up Tools

Om de reeks van mijn make-up stash nog even goed af te sluiten, ga ik vandaag al mijn tools delen en beschrijven waar ik ze voor gebruik. sommige dingen spreken voor zich en andere dingen gebruik ik niet zoals bedoelt. Maar goed iets andere opzet dan de stash delen, maar wel uitgebreider:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Wat je hier ziet zijn de kwasten die ik voor foundation, concealer en poeder gebruik.

  • De bovenste kwast is van de Hema en is volgens mij ook een poeder kwast, deze gebruik ik daar ook voor. Hij is lekker fluffy, groot en ik vind hem heel fijn werken.
  • Dan een concealerkwastje van de Primark, eigenlijk had deze twee kanten. Maar ik gebruik alleen de kant die er nog opzit. Heel fijn om concealer mee in te blenden.
  • Dan een foundation kwast van Hema, deze gebruik ik niet heel vaak omdat ik hem ook niet zo fijn vind. Maar het is gewoon een basic foundation kwast.
  • Als ik foundation draag, dan gebruik ik daar deze stipple brush voor van elf. Heel fijn en lekker luchtig brengt hij aan. Het liefst breng ik eerst met mijn vingers foundation aan en blend het daarna met deze kwast in.

 

 

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dan 3 kwasten voor 3 verschillende soorten producten.

  • De elf blush brush, gebruik ik vooral om highlighter mee aan te brengen. Soms gebruik ik hem ook voor blush. De vorm is perfect voor highligter, maar om te shapen is hij ook heel fijn. Het enige wat daar niet zo handig aan is, is dat bronzen wat mij betreft matt moet zijn en als je dan bronzer gaat aanbrengen met een kwast waarmee je in het product gaat wat bekend staat om zijn glitters is dat niet zo handig.
  • Dus heb ik deze poeder kwast van essence aangeschaft. Ik had ook met de schuine blushkwast een keer bronzen geprobeert, maar dat vond ik echt niet fijn werken. Dus nu gebruik ik deze poeder kwast voor bronzer. Qua vorm is die daar prima voor, want voor poeder vind ik hem te plat.
  • Dan deze blush brush van essence, die ik ook echt gebruik voor blush. Vooral mijn blushes met meerder kleurtjes breng ik graag met deze kwast aan

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Oogschaduw blending kwasten. Met mijn oogschaduw kwasten ga ik heel bewust om en elke kwast heeft een functie, die niet altijd klopt.

  • De bovenste is een fluffy blending kwast van hema, deze gebruik ik alleen voor vervagen en highlighter aan brengen op het wenkbrauw bot. Daar is hij ook prima voor geschikt, want voor echt dik aan brengen van oogschaduw werkt het niet.
  • Dan mijn geliefde 217 van mac geen ooglook is af zonder deze beauty. Perfect voor het aan brengen van oogschaduw in de crease en al lichtelijk te vervagen. Ook voor gewoon aanbrengen van oogschaduw werkt deze prima
  • Deze elf blending brush gebruikte ik vooral voor ik mijn 217 had, maar nu pak ik hem amper meer. Deze kwast heb ik dus maar om gedoopt tot matte oogschaduwkwast, dus als ik een complete matte look maak (doe ik bijna nooit) pak ik deze)
  • De crease brush van elf, die ik daarvoor eigenlijk iets te klein vind, maar weer net te groot om heel precies te werken. Deze kwast gebruik ik voor highlighter in de binnenste ooghoek. Daar is het perfect voor.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

  • Het schuine kwastje van Hema, gebruik ik voor gekleurde lijntjes met oogschaduw, vaak in combinatie met de kiko mixing solution die zo nog terug komt
  • Het ronde hema kwastje gebruik dan weer voor zwarte lijntjes, op de zelfde manier (twee kwasten zodat ik ze niet steeds hoef te wassen)
  • De eyeshadow brush van elf, gebruik ik voor het aan brengen van oogschaduw op het bewegend ooglid. Ik vind hem niet heel fijn, maar ik heb geen alternatief.
  • En de elf smudge brush gebruik ik alleen voor specifiek matte oogschaduws. Vooral voor matte hightlighters.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

  • De puntenslijper spreekt wel voor zich denk ik, voor het slijpen van make-up potloodjes.
  • Dan de kiko mixing solution, deze ken ik door teske en toen ik in de kiko in barcelona was, kon ik alleen bedenken dat ik deze wilde hebben. Ik kocht hem en nu gebruik ik hem om van oogschaduw eyeliners te maken. Het enige wat daar niet fijn aan is, is dat het ontzettend afgeeft tegen mijn crease, maar ik hou van een gekleurd lijntje.
  • Een wimperkruller. Ooit bij de action gekocht, ik gebruik hem heel weinig, maar toch handig om er een te hebben.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

  • Mijn meest noodzakelijke kwast, het wenkbrauwborsteltje. Zonder dit zijn mijn wenkbrauwen niet te temmen. Wat ik hier het leukste van vind, is dat het een oud mascara borsteltje is. Gewoon onder de kraan afspoelen en je hebt een spoelie!
  • Als laatste deze kabuki kwast van de primark. Deze gebruik ik alleen voor het samen blenden van mijn gezichtsproducten.

Dit zijn dan al mijn tools voor het aanbrengen van make-up. Nu is mijn hele stash vastgelegd en heb ik voor mezelf ook weer een mooi overzicht van alles!

X Renate

Een gedachte over “Make-up Tools

Laat een reactie achter

