On My Mind

Druk en hectisch, dat is mijn leven op dit moment. Sinds de kerstvakantie tot aan de krokusvakantie werd bijna al mijn tijd opgeslokt door school. En nu had ik een weekje waarin ik niks aan school hoefde te doen, ben ik nou nog niet echt uitgerust. Ik blijf maar moe en wat nu precies de reden is, dat weet ik ook niet.

Ik dacht de hele tijd dat het kwam door het extreme slaap tekort dat ik had opgebouwd in de veel te drukke maand. Niet omdat ik laat ging slapen, nee integendeel, ik lag even laat in mijn bed als anders. Maar omdat ik niet kon slapen. Ik heb 2 weken gehad waarin ik elke avond een uur wakker lag. Mijn hoofd te druk om te kunnen slapen. Vooral school waar ik me druk over maakte. Toetsen en het eindconcert voor muziek waar voor ik aardig uit mijn comfortzone moet stappen. Niet om voor mensen te zingen, dat vind ik niet zo eng meer. Maar omdat ik aardig wat taken heb gekregen die ik liever niet had. Ik lag soms uren te denken over hoe ik iets aan iemand ging vragen. Ik los alles liever zelf op, dan om hulp te vragen aan mensen van wie ik dat eigenlijk niet wil. Zo zit ik liever een half uur naar mijn schrift te staren, dan dat ik mijn wiskunde leraar vraag hoe ik het moet doen.

Wat me ook flink bezig hield, was mijn voortgang bij rijles. Ik ben nu vanaf juni aan het lessen en ik ben absoluut geen natuurtalent. Heel veel dingen gaan erg moeizaam en het duurt wat langen voor ik bepaalde zaken onder de knie heb. Ik ben er op dit moment gewoon helemaal klaar mee en ik wil er gewoon vanaf zijn. Nadat mijn examen van 27 januari was uitgesteld, is het nu wel bijna tijd om af te rijden. Op 10 maart ben ik aan de beurt. Hoewel het steeds beter gaat, weet ik nog niet helemaal zeker dat ik er dan al klaar voor ben, maar ik wil het niet nog meer uitstellen. Maar toch heb ik wel vertrouwen gekregen dat ik het kan gaan halen. Als ik dan maar gewoon het beste rijd als ik ooit gedaan heb (zo is mijn broer ook geslaagd) en ik hoop op een beetje geluk.

Dus ja al deze gedachten waren wat ik dacht de reden dat ik zo moe was. Maar dan is het wel raar dat ik na gewoon veel en goed slapen nog steeds zo moe ben. Ik heb wel een drukke en volle vakantie gehad, terwijl ik hem eigenlijk heel leeg wilde houden, maar dat is niet gelukt. Er waren dingen die ik wilde doen: wokken met vriendinnen, een chilldagje wat al lang op de planning stond en gezellig met mijn moeder naar de film. Maar er waren ook dingen die ik moest doen, dus rijlessen, naar de opticien en nog wat ongelukkig geplande wel leuke middagjes met mijn neefje en nichtje.

Mijn moeder had misschien een andere verklaring waarom ik zo moe ben en dat heeft alles te maken met het bezoekje aan de opticien. Ik vreesde er al voor, maar ik wilde het eerst niet geloven. Ik was moe, het beeld was gewoon niet scherp en het ligt aan het weer. Allemaal smoesjes die ik mezelf een maand voor heb gehouden. Ik wilde het niet geloven. Maar het bleef een probleem en ik heb het maar geaccepteerd, langzaam aan vertelde ik mensen mijn vermoedens en het bezoekje aan de opticien bevestigde het.

Conclusie: ik moet aan een bril. Veraf zie ik gewoon veel minder goed en een sterkte van -1,25 aan beide ogen is een bril toch wel een must. Nou komt het misschien wat erger over dan ik het werkelijk vind. Ik vind het niet erg om een bril te moeten dragen en schaam me daar ook zeker niet voor, ik ben ook met de mallote gigantische testbril de winkel uitgelopen. Maar ik had gewoon liever gehad dat mijn ogen nog goed waren en het niet nodig was. Intussen heb ik er vrede mee en kan ik nu niet wachten tot mijn bril klaar is en ik hem ook kan gaan dragen, want het maakt nu voor mijn echt veel verschil. Helaas is de levertijd 2 weken en kan ik hem waarschijnlijk pas na mijn rijexamen op halen.

Dat is een beetje wat is on my mind. Maar wat ik ook nog even wil zeggen: ik heb een nieuwe telefoon gekocht en ben er zo blij mee. Mijn oude telefoon deed het nog wel gewoon, maar het geheugen zat steeds zo vol dat ik heel moeilijk moest doen als ik een nieuwe app wilde downloaden en hij was zo traag dat het soms gewoon al een paar minuten duurde voordat mijn contacten lijst geladen was. Niet heel handig als je snel iemand moet bellen. Bij alles duurde het zo lang en met deze nieuwe telefoon gaat alles weer heerlijk snel. Ook is het groter en heeft hij een veel betere camera en voor het eerste in mijn leven heb ik een telefoon met een flitser, wat ook echt heel fijn is. Ik heb mijn oude vertrouwde HTC Desire C in geruild voor een Huawei ascend G6 en ik ben er heel blij mee.

Ik ga nog even genieten van mijn laatste 1,5 dag vrij en dan begint de (bijna) de examenvoorbereidingsperiode op school. Ik heb mijn hoofd ook weer aardig geleegd met deze post, want ik ben ruim 900 woorden verder en dat is heel fijn!

X Renate

Laat een reactie achter

