Liedjes die mij aan TVD doen denken

Iedereen heeft het wel, een liedje waarbij je aan een bepaald moment of iets moet denken. Ik zat laatst te denken en ik kon eigenlijk best wat liedjes bedenken die mij aan scenes uit The Vampire Diaries doen denken, omdat het liedje daarbij werd gedraaid. En die nummers ga ik nu met jullie delen. Het kijken van de scenes is op eigen risico, in verband met eventuele spoilers.

Dit is de laatste scene van de allereerste aflevering en ik vond vanaf begin af aan dit nummer zo mooi. Het is Never Say Never  van The Fray. Pas toen het later ook door Glee werd gedaan, wist ik dat ik het ergens van kende en ik ben dan de persoon die moet weten waarvan. Dat was dus van deze scene. Inmiddels is de Glee cover een van mijn favoriete nummers en moet ik nog steeds aan deze scene denken, omdat hij zo mooi is. De scene is zo iconisch, omdat zowel Elena en Stefan in hun dagboeken schrijven en eigenlijk hetzelfde zeggen. Eigenlijk is dit het begin van heel Stefan en Elena geweest. Ja ik blijf het een hele sterke scene vinden en krijg gewoon kippenvel als ik hem nu weer over kijk!

Dit is dan een cover van Anberlin van het nummer Enjoy the Silence wat origineel van Depeche Mode is. Wat hier het grappige van is, is altijd als ik de originele versie hoor, ik aan deze scene moet denken en dan vooral aan Damon die met zijn overhemd open staat de dansen. Steeds als ik dit nummer hoor, zie ik het weer voor me hoe Damon staat te dansen. Ik heb werkelijk geen idee hoe het komt, want het is zeker niet een van mijn favoriete scenes, maar op de een of andere manier had ik toch onthouden dat dit lied bij deze scene hoorde, want ik had het wel goed toen ik Enjoy the Silence op de radio hoorde.

Dit is denk ik wel een van de meest ontroerende scenes uit The Vampire Diaries, ik heb ook aardig wat traantjes laten rollen bij het zien van deze scene. Na de zoveelste doden in de serie is het weer eens tijd voor een begrafenis. Dit was de eerste keer dat ik Skinny Love hoorde, op dat moment had ik nog niet door hoe mooi het nummer is, omdat ik zo in de scene zat. Toen het later een hit was en ik er via internet achter kwam dat het onder deze scene zat was ik best wel verbaasd. Vooral omdat het toen zo’n grote hit was geworden nadat het eerst in TVD was. Het blijft een prachtig nummer van Birdy en als ik het nu weer hoor moet ik meestal wel denken aan deze scene. Ook bij de scene met Wings van Birdy op het einde van seizoen 5 moest ik kei hard janken! Maar die moet je zelf maar even zoeken.

Dit is denk ik wel een van mijn favoriete scene uit The Vampire Diaries ooit! Als groot Delena fan en liefhebber van Ed Sheeran, kon voor mij bijna niet beter. De beste scene ooit, met daarbij een van mijn meest geliefde nummers, Kiss Me! De opbouw van het nummer past geweldig bij de opbouw van Damon en Elena, die van dansen overgaan naar voor de eerste keer met elkaar doen. Ik kan me nog wel herinneren dat mijn gezicht een smile van oor tot oor had, zo gelukkig was ik van deze scene. Het stuk van Caroline en Stefan er door heen maakte mij niet zo veel uit en de onthulling erbij maakte het alleen maar gaver! Ik vond en vind het zo’n geweldige scene en dit is voor mij wel echt TVD op een hoogste punt. Ook Give me Love is in TVD geweest, maar daarbij moet ik niet gelijk aan die scene denken en deze was veel mooier! Als je die nog wil zien, ergens in seizoen 3.

Dit is een nummer dat me  aan TVD doet denken, niet omdat het zo’n sterke scene is, maar eigenlijk omdat ik doordat het nummer in TVD kwam ervan ben gaan houden. Ik was al fan van Yellowcard, maar was van het nieuwe album nog niet overtuigd. Toen ik op hun Facebook  zag ik dat MSK in de nieuwe aflevering zou komen, wilde ik het wel even bewust horen. Ik vond het een mooi nummer en was wel een beetje teleurgesteld in de scene waar ze het onder hadden gezet. Nu is het album waar het op staat (Lift a Sail) wel  iets wat ik graag luister en bij MSK moet ik dan toch altijd weer aan deze scene deken.

Na deze scene op youtube te hebben gevonden, kwam ik nog bij wat andere scenes met hele mooie en toepasselijke muziek terecht, dus als extraatje heb ik er nog twee bij gezet die ik ook nog steeds heel mooi vind:

Een onbekender liedje van onze eigen Nederlandse Within Temptation. All I Need past heel goed bij de scene van het dansen en ik vind het dan ook een heerlijke scene om weer opnieuw te kijken. Vooral door de spanningen tussen Damon en Elena, de ongemakkelijkheid van de Elena’s naasten, die het niet zo op Damon hebben, en eigenlijk vooral het gezicht van Elena. Gewoon weg heerlijk om naar te kijken. Ik moest het gewoon nog even extra kwijt

Deze scene draagt ook zoveel emotie en het nummer is zo goed gekozen. A Drop in the Ocean van Ron Pope is een prachtig nummer. Ik kan niet precies plaatsen wat het is met deze scene, maar de muziek past er gewon zo goed bij. Na deze scene heb ik het nummer volgens mij ook nog een aantal keer zelf geluisterd en nu ik het weer tegen kwam word ik weer herinnert aan hoe mooi het is.

Dit is dus maar een greep uit de prachtige muziek waar The Vampire Diaries gebruik van maakt, want er is nog zo veel meer te vinden! (Ik heb ook iets te lang op youtube gezeten terwijl ik deze scenes opzocht, whoops!)

X Renate

3 gedachtes over “Liedjes die mij aan TVD doen denken

  1. […] Liedjes die mij aan TVD doen denken Met deze blog ben ik best lang bezig geweest. Ik kreeg het idee en ik vond het heerlijk om het uit te werken! Alle liedjes koppelen aan de momenten waar ik ze van ken en dan ook nog eens al die filmpjes op youtube vinden. Ja dit is mijn favoriet! […]

Laat een reactie achter

