Mijn verzorgingsproducten

Huid, haar en lichaamsverzorging. Niet iedereen besteed er evenveel aandacht aan, ik zelf ook niet het meeste van iedereen. Maar in de loop der jaren heb ik wel al best wel lang dezelfde producten die ik steeds gebruik, omdat ze voor mij hun werk doen. Deze producten ga ik vandaag met jullie delen:

Haar:
SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze combinatie gebruik ik al jaren, echt al zo lang ik me kan herinneren. Shampoo en Conditioner deel ik meestal met mijn moeder, maar nu gebruikt zij even wat anders. Perfecte Puntjes van Andrélon is voor mijn haar perfect, het houdt mijn haar mooi, zacht, klitloos en licht. Daarnaast heb ik ook het geluk dat mijn haar niet snel vet wordt. Ik hoef het maar een keer per week te wassen en met mijn lange en dikke haar ben ik daar heel blij mee. Ik haat het wassen van mijn haar.
De Anti-klit spray van Schwarzkopf gebruik ik ook al jaren en dit is al mijn ik weet niet hoeveelste verpakking. Het is toevallig ook weer net een nieuwe. Ik spuit er behoorlijk wat van in mijn haar als het handdoekdroog is. Geen idee of het ook echt heel veel effect heeft, maar toch blijf ik het gebruiken.

Lichaam:
SAMSUNG CAMERA PICTURES

Douchegel deel ik ook met mijn moeder, een meestal hebben we Dove. Welke geur maakt niet zo heel veel uit, want Dove is altijd lekker. Ik gebruik dan ook aardig veel douchegel (schuldig!).
Als ik mijn benen al scrub, doe ik dat meestal even snel met deze scrubhandschoen. Lekker snel en makkelijk.
Dan na het douchen even lekker body lotion. Deze van vaseline vind ik heel fijn omdat hij niet blijft plakken. Alleen geeft hij wel minder voeding dan een body butter. Scrubben en body lotion doe ik eigenlijk veel te weinig, maar ik ben gewoon liever lui.

Gezicht:
SAMSUNG CAMERA PICTURES

Voor mijn gezicht maak ik gebruik van de volgende producten. Standaard na het douchen smeer ik mijn gezicht in met de Nivea crème, na een paar andere te hebben geprobeerd, is deze toch het beste voor mijn huid.
Mijn gezicht scrubben doe ik nu meestal wekelijks, omdat ik door de winter toch een wat drogere huid heb en het daardoor meer nodig is.
De fashwash gebruik ik als make-up remover als ik veel mijn hele gezicht onder de gesmeerd heb. Met een facewash gaat het voor mijn gevoel het zuinigste, snelst en efficiëntst. Qua merk heb ik daar niet zoveel eisen aan, ze zijn toevallig beide van Hema omdat ik ze daar wel kon vinden en in andere winkels niet (voor een normale prijs).

Overig:
SAMSUNG CAMERA PICTURES

Dan nog een paar overige dingetjes. Geen idee of deo ook als verzorging telt, maar ik gebruik altijd rollers van odorex. De enige deos die bij mij enigszins helpen. Die gebruik ik nu ook al weer een langere tijd.
Als handcrème heb ik deze van sabon. Ik smeer mijn handen ook echt te weinig in. Volgens mij is hij ook niet helemaal goed meer, maar ik had deze ooit uit een glossybox gekregen.
Dan vaseline op de lippen is voor mij toch wel een must! Meestal hebben wij deze groene van kruidvat huismerk. Die werkt voor mij net zo goed als de echte van vaseline.
En als laatste is dit mijn oogcrème, de foto is hierbij een beetje vervaagt omdat hij vanaf de apotheek komt en ik nou niet echt mijn adres wil delen. Dus vandaar. Ik gebruik deze omdat ik eczeem op mijn ooglid heb en deze crème helpt daarbij. Zonder zou ik echt nooit meer oogschaduw kunnen dragen, al is het met de crème voor mij toch ook niet ideaal om het dagelijks te gebruiken.

Zo dit zijn mijn verzorgingsproducten die ik gebruik. De ene dagelijks en de andere misschien een keertje per maand. Maar het is in elk geval wel eentje van deze.

X Renate

Laat een reactie achter

