Vastlopen en doorgaan

Ik weet niet zo goed wat ik precies wil vertellen en elke keer als ik probeer om een blogpost te gaan schrijven komt er niks uit. Dat terwijl ik wel gewoon ideeën genoeg heb om uit te werken. Ik weet niet waarom maar ik doe het niet en als ik het wil proberen kom ik niet uit mijn woorden. Ik denk ook dat ik te graag wil. Dit wordt dan ook even een “ik klets maar wat uit mijn nek” blogpost, gewoon om even alles op een rijtje te zetten.

Tja waar te beginnen? Misschien bij wat ik nu doe, ja dat is deze blog typen, maar ik zit ziek thuis. Niet dat ik heel ziek ben, maar ik werd wakker met echt een verschrikkelijke hoofdpijn die maar niet weg wil. Stilzittend gaat het wel, maar het te snel op staan en actief bewegen is niet wat ik vandaag moet doen. En ja ik verveel me een beetje, geen idee waar ik zin in heb. In elk geval niet in lezen, want dat moet ik al te veel doen. 6 boeken lezen in 1,5 maand is niet voor mij weg gelegd, maar ja het moet voor school. 5 boeken voor Nederlands (waar ik er nu 3 van uit heb) en nog een Engels boekje (waar ik bijna mee klaar ben). School maakt het ons niet makkelijk.

In die zelfde 1,5 maand moeten er ook nog eens veel toetsen worden gemaakt en ook nog genoeg opdrachten. Want ja de laatste cijfers voor het schoolexamen worden opgevuld. Op 12 februari is al weer de laatste toetsweek, die ondertussen ook moet worden voorbereid. Ja met zoveel in zo weinig tijd is het belangrijk om goed aan de slag te gaan. Mijn motivatie verschilt een beetje van dag tot dag. De ene middag ben ik echt super goed bezig en wil ik heel veel doen en de andere keer kan ik me er gewoon niet toe zetten om iets te doen. Maar op zich is dat niet heel erg, want ik doe wat ik moet doen en op deze manier is er wel een soort balans.

Verder ben ik vooral ook heel erg moe. Als ik wil gaan slapen is mijn hoofd te actief aan het nadenken over echt klinkklare onzin (echt geloof me je wil niet weten wat) en lig ik vervolgens weer minimaal een uur wakker. Niet zo handig als je een persoon bent die moeite heeft met uit slapen…

En nu loop ik weer vast met schrijven, er zijn nog wel dingen die ik wil vertellen, maar ik kom er weer niet mee uit mijn woorden. Ik heb gewoon echt problemen met geforceerd schrijven, ik denk dat dat ook de reden is dat ik er maar niet in slaag om een boek te kunnen schrijven, maar dat het meestal op deze blog wel lukt.

Goed ik ga eens even wat eten, vooral rustig aan doen, misschien proberen een dutje te doen, of iets aan school. I don’t know, ik zie het wel. Ik heb in elk geval een soort van verteld wat ik kwijt wilde.

X Renate

Laat een reactie achter

