Glee – The Final Season

Elk einde heeft ook een begin. Dat begin was zo’n 6 jaar terug, maar voor mij begon het 5 jaar terug. Nu is alweer het laatste seizoen van een van favoriete series begonnen. Glee.

10846183_10152978185207044_1287065807315499162_n

Het begin van seizoen 6 had Glee best wel even op zich laten wachten, want pas dit weekend waren er nieuwe afleveringen. Stiekem was ik toch best wel weer enthousiast voor de nieuwe afleveringen. Vooral ook omdat het weer op McKinley plaats vind en niet meer in New York, waar seizoen 5 eindigde. Het laatste seizoen begint eigenlijk wel een beetje gelijk als het aller eerste seizoen. De Glee Club moet namelijk weer helemaal opnieuw worden opgebouwd.

Seizoen 5 vond ik denk ik het minste seizoen. Het hele New York gebeuren was het gewoon niet. Daar ben ik niet alleen in, want mijn vriendinnen die ook glee keken zijn ook in dit seizoen afgehaakt. Toch zo trouw als ik ben heb ik het af gekeken. Waar ik blij om ben is dat ze seizoen 6 toch weer in ere proberen te herstellen, want het hele sectionals, regionals en nationals blijft het punt, want uiteindelijk willen ze nationals winnen.

In seizoen 6 komt Rachel weer terug naar Ohio en bezoekt wat van de oude leden die nu ook in Lima zijn. Zo is Blaine nu de coach van de Warblers glee club en is Will over gestapt naar Vocal Adrenaline, wie altijd de rivalen van de New Directions zijn geweest. Op McKinley High is de Glee club opgeheven (al in seizoen 5) en heeft Sue er voor gezorgt dat ook niemand meer de Glee Club wil. Als Rachel bij Sam langs gaat, die nu helpt hij het football team, merkt Rachel dat de arts wel belangrijk zijn. Ze wil de Glee Club terug te brengen wordt ze ook meteen gestrikt om deze zelf te coachen. Het is nu dus de taak aan Rachel om nieuwe leden te vinden voor de Glee Club, maar gelukkig krijgt ze hulp van oude bekende, namelijk de meeste van de oude echte leden. Samen gaan ze opzoek naar nieuwe leden.

Jeej de oude leden weer herenigd <3
Jeej de oude leden weer herenigd ❤

Het seizoen werd gestart met een dubbel aflevering en het was heerlijk om te zien hoe de oude en vertrouwde sfeer van Glee weer terug kwam. Helaas voor mij heeft het seizoen maar 13 afleveringen en daarna is het voorgoed voorbij 😦
Maar gelukkig is het wel weer heerlijk om te kijken. De muziek van de eerste twee afleveringen was heerlijk. Vooral Problem vond ik echt heel leuk. De uitvoering van Take On Me was ook echt heel gaaf. En verder natuurlijk Frozen, Ed Sheeran en meer!

Ik ben heel erg benieuwd naar de rest van het seizoen en weet ook al waar de komende weken mijn zaterdag ochtenden mee zullen beginnen. Nog even kunnen genieten van Glee! Van de heerlijke personages, van de leuke en minder leuke covers en van de nieuwe rivaliteit tussen Rachel, Blaine en Will.

Ik heb ook eigenlijk al weer zin om alles opnieuw te gaan kijken, maar ga daar toch nog maar even mee wachten tot het werkelijk klaar is. Voor als je ook Glee kijkt, enjoy it while you still can!

x Renate
p.s. Fun Fact, dit is mijn 50e blogpost!

Alle foto’s komen van de Glee facebook pagina.

Laat een reactie achter

