Het onthouden van je dag

Elk jaar lijkt sneller voorbij te gaan dan het jaar ervoor. Aangezien je dagelijks zo veel mee maakt is het onmogelijk om alles te onthouden. Dat hoeft ook zeker niet, maar van sommige dingen is het juist wel leuk. Vandaar dat ik voor mezelf had bedacht om voor elke dag een korte samenvatting te schijven van wat er die dag is gebeurd. Ik dacht eerst om het hier te doen en dat dan maandelijks te posten, maar op papier is leuker. Om het mezelf makkelijker te maken ging ik opzoek naar een agenda bij de Hema, maar ik was een beetje laat (2 jan), dus alles lag door elkaar en daardoor was het voor mij niet meer goed zichtbaar welke agenda welke prijs had. Niet zo handig als je maar 5 euro op zak hebt en de meeste duurder waren. Maar toen viel mijn oog hier op:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Een desk planner, onder de meeste bloggers wel bekend voor een dagelijkse to do list in te maken. Maar ik had een ander doel voor deze desk planner. Heerlijk vind ik het om dingen voor een ander doel te gebruiken dan dat het eigenlijk is bedoeld. Want hierin zou ik mijn dag kort gaan beschrijven. Er zullen hier ook vast wel kant en klare boekjes voor zijn die wel voor dit doel zijn bedoeld, maar dit kwam ik tegen en de meeste boekjes als Q&A a day of one line a day zijn net niet wat ik zocht. Vandaar deze variatie.

SAMSUNG CAMERA PICTURESSAMSUNG CAMERA PICTURES

Zo ziet hij er van binnen uit, aan de ene kant ruimte voor een to do list, noties en nog een extra leeg vak. Aan de andere zijde zie je de indeling van de dagen maandag tot en met zondag. Het enige wat ik wel jammer vind is dat er minder ruimte is voor de zaterdag en zondag, die hadden van mij ook wel de volledige ruimte mogen innemen, maar ja voor complete perfectie had ik het helemaal zelf moeten maken en dat we me te veel moeite. Aan de ruimte van de hokjes kan je wel zien dat ik beknopt moet opschrijven wat ik die dag allemaal heb mee gemaakt. Ik zal even een voorbeeldje laten zien:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hier zie je mijn afgelopen week. Bepaalde dingen zullen jullie misschien niet zoveel zeggen, maar ik weet wat ik er mee bedoel en daar gaat het uiteindelijk om. Sommige vakjes heb ik ingekleurd om het iets op te leuken en bepaalde zaken er uit te laten springen. Of juist iets aan te geven. Zo is The Maze Runner rood omdat ik die gister heb gekeken (goede film, btw) en ja het geel boven geeft even aan dat het dezelfde maand is, januari.

Ik doe het nu bijna twee weken en aangezien het boekje uit 104 pagina’s bestaat kan je er op deze manier twee jaar mee doen. Ik denk ook wel dat ik dit twee jaar vol kan houden omdat je maar maximaal een paar minuutjes bezig bent met het bedenken en opschrijven van wat je mee hebt gemaakt. Hoe leuk is het om over een paar jaar dit terug te kunnen lezen en misschien wel te herinneren wat er die dag is gebeurd!

Zo dit is mijn zelfbedachte manier om je dagen te kunnen onthouden en ik vond het wel een leuk idee om te delen.

X Renate

Een gedachte over “Het onthouden van je dag

  1. Wat ontzettend leuk (en origineel!) om zo ook de kleine(re) dingen die je in het leven doet bij te houden. Zo geniet je wel écht van ieder moment. Ik zal dit zeker in mijn achterhoofd houden… Fijn, positief artikel!

Laat een reactie achter

