Behind the scenes

Ik ben heel veel met deze blog bezig, maar veel daarvan krijgen lezers niet mee. De veel zullen denken dat je binnen een 15 minuten toch wel een hele post kan schrijven. Nou dan heb je het mooi fout. In gewoon alleen al een simpel verhaaltje schrijven gaat toch al best wel wat tijd zitten. Daarnaast lees je het vaak nog een keertje door en haal de fouten er uit. Ook over veel ideeën denk je al na. En dan is er nog het onderhoud van je blog.

Met kleine dingen aanpassen in het uiterlijk ben ik vaak wel een poosje zoet. Het hele thema veranderen gaat me iets te ver, want ik ben hier best blij mee. Maar bepaalde kleine dingen kosten best wat tijd. Vandaag heb ik een header toegevoegd, eigenlijk dacht ik dat het een heel balk boven de site zou worden, maar dat was met dit thema toch niet zo. Het is namelijk het rondje linksboven aan waar nu een foto van mijn Yoshi knuffel in staat, omdat het inderdaad een leuke mascotte is voor mijn site.

change

Hier kan je ook het verschil zien dat het maakt (met het bewerken van deze foto ben ik toch ook wel even bezig geweest). Deze verandering maakt mijn blog toch weer wat unieker en meer van mij. Maar niet alleen dit ben ik mee bezig gewoon de kleinste dingetjes kan je aanpassen en daarmee spelen blijft gewoon leuk. Vooral omdat ik nog lang niet alles heb ontdekt. Het dashboard wat jullie niet kunnen zien heeft heel veel leuke menuutjes waar je veel mee kan.

Ook heb ik weer eens de about me en about this blog herschreven. Wat het naar mijn idee een stuk beter maakt. En ik heb voor de zoveelste keer weer de blogpost op nieuw gecategoriseerd en daar ben ik nog steeds niet te vrede mee. Al wil ik ook geen 20 categorieën. Ook weer tijd die in deze blog zit en wat jullie waarschijnlijk niet eens merken.

Vaak werk al ik een paar beginnetjes voor blogpost uit en die laat ik dan staan tot ik meer tijd heb of het beter past. Ik heb er zelfs nog een van oktober staan, die ik nog steeds moet uitwerken. Sommige van deze beginnetjes plaats ik daadwerkelijk nadat ik ze heb afgemaakt, maar andere maak ik niet af en gooi ik ook weer weg, omdat ik het toch niets vind.

Ook in het maken van foto’s zit tijd. Al gaat dat me wel gemakkelijk af, maar ik denk wel dat ik er langer mee bezig ben dan ik denk dat het duurt. Klaar leggen, camera pakken en dan nog schieten, overzetten en meestal nog een beetje bewerken.

Maar goed het kost dan wel veel tijd, maar ik vind het ook leuk om te doen. Het is echt als een hobby voor me. Ik doe het nu een half jaar en ik blijf het leuk vinden. Niet alleen het schrijven en het maken van de foto’s, maar ook de reacties krijgen. Vooral omdat het soms gewoon echt wel best grote bloggers zijn. Ik reageer vaak niet terug, omdat ik een: niet zo goed weet wat ik moet reageren en twee: niet wil dat het aantal reacties verdubbeld omdat ik overal op reageer. Maar ik ben er wel heel erg dankbaar voor!

Ik heb deze blog niet om zoveel mogelijk publiek te trekken, dat is maar goed ook want ik heb lang niet de hoogste bezoekers aantallen en niet alles wordt vaak bekeken, maar alles wat wordt gelezen en bekeken voelt wel heel fijn. Ik vind het heel lief dat mijn vriendinnetjes mijn blog lezen en dat voor mij onbekende personen ook de moeite nemen om te lezen wat ik heb te vertellen, vooral vanwege het erg brede assortiment aan blogs waar de mijne onderdeel van is.

X Renate

Een gedachte over “Behind the scenes

Laat een reactie achter

