The Best of 2014

Wat een hectisch jaartje is het weer geweest. En er is ook zoveel gebeurt, dat realiseerde ik me pas. Ik zat met mijn vader in de auto en hij melde me dat Ireen Wüst sportvrouw van het jaar was geworden en toen ging ik denken. Want ja hoor het was ook dit jaar dat de Olympische Spelen waren. Ik kon het me gewoon echt niet meer voorstellen, dat dat ook in 2014 was gebeurd. Maar het was toch echt zo, stiekem onder de lessen, later op school blijven of juist heel snel fietsen om nog zoveel mogelijk van het schaatsen mee te krijgen. Ja dat was toch ook echt in 2014.

In deze blogpost ga ik hoogte punten en wat ik het beste vond met jullie delen.

Collage

Best week of 2014
Hier hoef ik geen seconde over na te denken. Dit was zeker weten de “werk”week naar Barcelona met school in april. Dat was echt een week om nooit te vergeten. Voor het eerst een week weg van huis zonder mijn ouders, maar wel omringt met de leukste meidengroep! We hebben veel gezien van de stad, goed geshopt en vooral heel veel lol gehad. Vandaar deze mislukte selfie in Camp Nou, want het was gewoon een geweldige week.

Best Make-up products
in 2014 is mijn stash zo veel gegroeid dat het echt heel moeilijk is om een product te moeten kiezen. Ik heb mijn stash even goed bekeken en daar kwamen deze 4 favorieten uit die ik in 2014 aan mijn stash heb mogen toevoegen. Als eerste natuurlijk het Naked 2 palette, gekocht in Barcelona. Mijn eerste luxe make-up Het had nog nooit zo goed gevoelt om toch best wel wat geld (€48) uit te geven. Maar man wat ben ik er nog steeds blij mee. Ook de flormar oogschaduw komt uit Barcelona en hij is echt onmisbaar! De MUA highlighter is mijn eerste hightlighter en inmiddels heb ik er nog 2 bij. Deze heb ik dag wel het meest gebruikt. Als laatste nog de 217 van MAC die ik echt nooit meer kwijt wil! Best brush ever!

Best shoes
Deze blauwe sneakers van converse zijn mijn favoriete gympen die ik heb. Ze lopen heerlijk en zijn ook lekker opvallend, i love it. Ik heb ze via Zalando-Lounge besteld voor de helft van de oorspronkelijke prijs, waardoor ik nog meer van ze hou. Ik zag ze al in februari, maar kocht ze toen toch niet en aangezien je bij Zalando-Lounge maar beperkte tijd hebt om bepaalde items te kopen kon ik ze daarna niet toch kopen. Maar gelukkig voor mij verschenen ze in mei weer in de shop en na weer veel twijfelen heb ik ze toch gekocht en ik ben heel blij dat ik het heb gedaan!

Best view
Deze foto heb ik gemaakt in Zeeland toen ik daar met mijn ouders op vakantie was. Meerdere avonden ging ik met mijn vader naar het strand om de zonsondergang te bekijken, op een avond was die zo mooi en zijn we gewoon een uur lang gebleven tot dat de zon ook echt onder was. Die avond was ook mijn broer mee, die dat hele uur in de duinen gitaar zat te spelen, terwijl mijn vader en ik bezig waren met een hele foto shoot, want ik moest een nieuwe facebook foto hebben. Dat is uiteindelijk gelukt (na heel veel foto’s) en toen bleven nog even heerlijk van de zonsondergang genieten!

Collage2

Best book:
Ik ben niet echt de grootste lezer die er bestaat, maar ik heb toch in een jaar 8 boeken gelezen (oké daarvan moesten 4 voor school maar toch). Maar van de vrijwillig gelezen boeken waren het ook echt wel hele goede boeken. De divergent serie is in mijn hart gekropen (al moet ik nog steeds deel 3 uitlezen, maar ik weet al de grootste spoiler die je kan weten…), maar The Fault in Our Stars zit nog dieper gevestigd. Het gebeurd niet vaak dat ik een boek niet meer weg kan leggen, maar dat is bij dit boek echt gebeurd. Dat was ook gewoon vanaf het moment dat de tranen begonnen te stromen! Je ziet het boek op mijn Ipod omdat ik hem ook daar op heb gelezen.

Best film
Hierbij ga ik voor Mockingjay, het derde deel van de Hunger Games. Ik vond deze film zo sterk en overtuigend. Zoals je op mijn kaartje ook kan zien zijn we vrijwel meteen na de release date gegaan, wat met de hele vriendengroep elk jaar doen! Daarnaast vond ik de films van The Fault in Our Stars ook heel goed, maar ik wilde wel wat variatie en ik ben verliefd geworden op Frozen, maar die komt uit 2013.

Best music:
Voor mij is die dit jaar afkomstig van Ed Sheeran. Ik was al weg van + maar ook X is geweldig! Het is gewoon kneiter goed en dat is ook goed erkend, want ook in de rest van het land bevalt zijn album goed. Wat bij Ed voor mijn ook een hoogte punt is, is het concert waar ik begin november ben geweest. Beste concert tot nu toe waar ik ben geweest. Ik denk er nog steeds graag op terug. Mijn favo Ed Sheeran nummer van het jaar blijft toch wel stiekem All of the Stars (goh weer van The Fault in Our Stars), dat is ook tevens mijn meest gedraaide nummer van het jaar!

Best game
Absoluut Pokémon Apha Shappire, man wat een pokémon game. Ik heb de verhaallijn inmiddels afgesloten en man echt zo gaaf. Van het ene awesome over naar het andere. Voor de delen tegen team aqua vond ik zo goed uitgewerkt. Frustraties, liefde en nog veel meer uur. Dat blijf ik het beste vinden aan pokémon, ook na het verhaal ben je nog lang niet uit gespeeld en ik hou van games waar je veel uur in kan steken en het leuk blijft!

Dit waren mijn best of 2014, het ene heel recent en het andere al vanaf het begin van het jaar. Wat ook wel bij de best hoort is deze blog, ik vind het nog steeds leuk om te schrijven en doe het ook echt voor het plezier wat ik er uit haal.
Ook iedereen bedankt voor de reacties en het nemen van de moeite om te lezen wat ik het geschreven! Op naar 2015 wat hopelijk net zo’n mooi jaar mag worden als 2014 was!

X Renate

Laat een reactie achter

