The Christmas Tag

Ik zag deze tag op meerdere blogs voor bij komen en kon het zelf ook niet laten om hem ook in te vullen. Vooral omdat het vandaag ook kerst is 😀 Dus vandaag The Christmas Tag en fijne feestdagen aan iedereen die dit nog op tijd leest (dus voor kerst al weer voorbij is 😦 )

Echte kerstboom of een neppe?
Ik ga dan voor een neppe kerstboom, want die hebben wij thuis altijd al gehad en voor een mooie echte kerstboom betaal je zoveel. Ik wil gewoon een mooie grote volle boom en dat is bij een echte vrijwel onmogelijk. Nep is ook veel makkelijker!

Favoriete kerstliedje?
Hier heb ik net hele post over geschreven, die kan je hier bekijken. Maar er is nog een liedje bijgekomen, namelijk door serious request. De kerstsingle van Gerard Ekdom, die de meest geweldige grap ooit uithaalde om stiekem als Gary Fomdeck een kerstplaat uit te brengen. Ik kwam niet meer bij toen ik het zag!

Favoriete kerstfilm?
Eigenlijk kijk ik nooit kerstfilms, geen idee waarom, maar ik kijk sowieso al weinig films. Wel vind ik het leuk om kerstafleveringen van series te kijken. Vooral die van Glee zijn altijd leuk om terug te kijken. Dat heb ik dan ook zeker gedaan!

Uit eten of zelf koken?
Zelf koken vooral omdat mijn moeder dat ook zo goed kan en ik vind het altijd veel gezelliger en leuker om gewoon thuis te zijn bij onszelf of bij een ander. Ik vind die sfeer veel fijner dan in een restaurant, voor met kerst dan.

Waar breng jij meestal kerst door?
Het meeste gewoon thuis en andere momenten bij familie waar we het dan vieren.  Gewoon standaard zoals iedereen.

Wat is je favoriete kerst eten/snoep?
Ik heb nou niet echt iets wat ik speciaal tijdens kerst eet. Een kalkoen is natuurlijk wel lekker, maar voor mij niet noodzakelijk. Zolang het lekker is, ben ik al snel te vrede, voor mij hoeft het niet heel speciaal of ongebruikelijk zijn.

Favoriete cadeautje om te krijgen?
Wij doen meestal niet aan cadeautjes met kerst, omdat we al sinterklaas vieren. En ik vind het ook een beetje raar om een favoriete cadeautje te noemen, met elk cadeau hoor je te blij te zijn. Next question.

Witte kerst: ja of nee?
Ik ben neutraal, ik vind het allebei prima. Witte kerst zorgt natuurlijk wel voor extra sfeer, maar als het donker is gaan toch de gordijnen dicht en zien we er niks meer van. En sneeuw is wel leuk om in te spelen, maar om er in te fietsen is hels.

Kleuren in de kerstboom?
Ja een kerstboom heeft zeker kleur nodig, ik heb dit jaar ook gekleurde lampjes in mijn eigen mini boompje. Mijn andere lampjes waren stuk en ik vind een boom zonder licht helemaal niks. Maar ondertussen zijn het half gekleurde en half geellicht, omdat het ene na het andere lampje stuk ging.

Jurkjes of winterse truien?
Jurkjes! Voor mij is kerst een van de weinige gelegenheden waarbij ik een jurkje of een rokje aan wil trekken en dus ja dan doe ik dat ook. Ik vind het altijd veel leuker als iedereen zijn best doet om er net wat beter uit te zien dan normaal, en in een foute kersttrui lukt dat niet. Ja een net tijdens kerst is voor mij een must!

Vroeg opstaan of lang uitslapen met kerst?
Hier zit ik een beetje tussen in. Ik sta meestal gewoon op als ik wakker word, wat zo rond een uurtje of 9 is. Dat vind ik niet vroeg opstaan, maar is ook zeker geen lang uitslapen. Dus ja ik zit in het midden.

Wat is jou droomplek om te bezoeken rond kerst?
Het liefst ben ik gewoon thuis met kerst, maar het is ook wel eens gaaf om een grote stad als Parijs of New York rond de kerst te bezoeken, gewoon alleen al om de geweldige versieringen. Maar ja toch ben ik wel liever gewoon thuis met familie.

Wat maakt kerst zo speciaal voor jou?
De sfeer en saamhorigheid die er bij hoort, heerlijk hoe iedereen het zelfde viert en om de reden zijn huis versiert. Iedereen viert hetzelfde, wel op allerlei verschillende manieren en volgens verschillende tradities en principes. Maar ik vind het heerlijk dat in elk huis waar je binnen komt je toch ook weer een kerstboom ziet staan.

Nogmaals een hele fijne kerst aan iedereen die dit leest!
X Renate

Laat een reactie achter

