The Most Wonderfull Time

We zitten natuurlijk allang weer diep in december, maar nu het zo bijna kerst is en echt (bijna) iedereen de kerstversiering te voor schijn heeft gehaald, ben ik op z’n vrolijkst. Ik vind dit echt de gezelligste en leukste tijd van het jaar, lekker vroeg donker en al die heerlijke lampjes. Lekker alle kerstverlichting aan, hier en daar een kaarsje, wegkruipen in je warme kleding en heerlijk ontspannen. Het kan bijna niet beter!

http://www.mobilehomerepairtips.com/howtohangoutdoorchristmaslights.php has some tips on how to hang Christmas lights on the outside of your home.
Van zulke huizen word ik zo vrolijk!

Ik vind het heerlijk om rond deze tijd door mijn dorpje te fietsen in het donker en alle versieringen te aanschouwen. En bij de huizen waar het kan ook even naar binnen te gluren om de versieringen daar te zien. Ik word daar zo vrolijk van, dat het donker is, maar toch nog zo licht lijkt. Ik heb ook even pinterest door gespit en heb de mooiste plaatjes uit gekozen om met jullie te delen. Want ja nu het vakantie is heb ik genoeg tijd om niks te doen, wat ook wel echt eventjes nodig was.

De laatste dagen kijk ik ook bijna non-stop Serious Request, zoals ik dat eigenlijk elk jaar valk voor de kerst doe. Gister was toch wel echt heel erg, ik denk dat ik in mijn hele dag het een uurtje niet heb gekeken, whoops. Maar ja ik vind het ook gewoon zo verslavend en het is gewoon heerlijke tv, uhm ik bedoel radio natuurlijk maar ik kijk het via de tv of laptop. Het is gewoon perfect om even niks bij te doen of juist tijdens iets anders het aan te laten staan.

candlelight #HorchowHoliday14
De perfect gedekte tafel voor een kerstdinner met de hele familie!

Nu het ook echt bijna kerst is, moeten  de nodige voorbereidingen worden getroffen. Voor mijn moeder houdt dit in; recepten zoeken, boodschappen doen en een dag lang in de keuken staan. Allemaal voor het beste kerstdinner en de lekkerste hapjes.
Maar voor mij betekend het iets anders. Met het vooruitzicht op kerst, ben ik bezig met de outfit en make-up voor de feestdagen, dit is namelijk de tijd om daar mee uit te kunnen pakken. Even al mijn kleren uit de kast trekken om de beste kerstoutfits te vinden, want ik vind netjes tijdens kerst altijd het leukste. Ook voor make-up bedenk ik alvast een mooie look en oefen die gerust even een paar keer om te zorgen dat het er echt goed uit komt te zien. Ook al vier ik kerst gewoon met familie die ik toch eigenlijk al vaak zie, vind ik het wel leuk om even extra mijn best te doen.

De perfecte cocoon plek

Verder is het natuurlijk gewoon heerlijk om vakantie te hebben en echt even te kunnen ontspannen. Vandaag ben ik de hele dag met mijn neefje en nichtje geweest en ik heb me geen moment verveeld, want het zijn ook zulke schatjes! Wel vermoeiend, maar ook wel echt heel leuk!

Ik heb vermaak genoeg deze kerstvakantie; ik heb nog spelletjes genoeg liggen om te spelen, ik ben weer Modern Family aan het kijken en heb nog 4 seizoenen te gaan, nog 2 dagen Serious Request, de feestdagen natuurlijk, internet verveeld nooit en als ik dan echt echt echt niks heb te doen kan ik nog lezen in een van de 5 boeken die ik voor Nederlands moet lezen.

Ik ga nog heerlijk 2 weken genieten van de vrijheid, de kerst gezelligheid en de veel te leuke lampjes!
X Renate

Bron plaatjes: 1, 2, 3 plaatje 11,

Laat een reactie achter

