Mijn favoriete kerstliedjes

Het mag nu officieel, sinterklaas is weer weg uit Nederland en dus kunnen ook wij ons landje kerst klaar maken. Ik vind het altijd heerlijk om het hele huis te versieren (of eigenlijk laten versieren door mijn moeder). En ook weer mijn kleine kerstboompje op mijn kamer te hebben. Ons huis is dit weekend gelukkig al weer goed in de kerstsfeer gebracht. Naast de versiering is natuurlijk ook kerstmuziek noodzakelijk. Ik was er dit jaar erg vroeg bij en ben dus al goed in de kerststemming. Vanaf begin november zette ik stiekem al weer kerstmuziek op en danste als ik alleen thuis was door de kamer heen. Dit zijn mijn favoriete kerstliedjes waar ik meteen vrolijk van word.

Winters Dream (Brandons Song) – Kelly Clarkson

Dit liedje is mijn favoriet van het kerst album van Kelly Clarkson, vooral toen ik er achter kwam dat het een zelfgemaakt liedje is ipv een cover vond ik het nog leuker. Misschien niet het meest standaard en traditionele liedje, maar ik word er wel meteen vrolijk van. En het is ook gewoon een heel erg vrolijk nummer.

Merry Christmas Everyone – Nick & Simon

Een klassieker, maar deze keer in uitvoering van Nick en Simon. Ik vind het een heerlijk nummer en zing het ook graag luidkeels mee. Eigenlijk elke uitvoering van dit nummer is goed, maar dit is de gene die ik veel luister omdat ik het kerstalbum van Nick & Simon ook gewoon heel erg leuk vind.

Do They Know It’s Christmas? – Band Aid 30

Dit blijft gewoon een van de meeste heerlijke kerstliedjes, maar deze nieuwe versie vind ik toch ook wel heel erg leuk. Vooral door alle leuke en bekende artiesten van deze tijd. Zeker de moeite waard om te beluisteren en de clip te kijken en alle celebs te herkennen, als je dat nog niet had gedaan.

Underneath The Tree – Kelly Clarkson

Nog een origineel kerstliedje van Kelly Clarkson, deze is dan net iets meer kerst-achtig dan de vorige, maar zeken niet minder leuk. Ook nog een liedje waar ik meteen vrolijk van word. Ik kan eigenlijk wel het hele kerstalbum van Kelly Clarkson aanraden, dat is er ook een die ik namelijk vaak luister!

White Christmas – Glee Cast

Glee heeft inmiddels al meerdere kerstafleveringen gemaakt en dus ook heel veel kerstliedjes gemaakt. Van al die kerstliedjes is dit toch wel mijn favoriete uitvoering door Glee. Ze hebben er echt een unieke versie van weten te maken, die mij wederom meteen weer vrolijk maakt. En natuurlijk Klaine ❤

Christmas (Baby Please Come Home) – Michael Bublé

Dit liedje begin ik gewoon automatisch te zingen als ik aan kerst denk. En dit is dan de versie waar ik het van heb leren kennen. Ook het kerstalbum van Michael Bublé is lekker, maar die zullen de meeste denk ik wel kennen en anders is die echt de moeite waard om te luisteren!

Dit is een deel van mijn favoriete kerstliedjes. Zoals je waarschijnlijk wel hebt gemerkt, zijn het vooral nummers die je vrolijk maken. Vooral de happiness en de gezelligheid van de kerst vind ik het leukste. Tot en met de kerst zal ik nog vaak gaan genieten van kerstmuziek, maar daarna is ook bij de lol er weer vanaf tot ongeveer volgend jaar.

X Renate

2 gedachtes over “Mijn favoriete kerstliedjes

  1. Leuke kerstnummers! De klassieker All I want for Christmas blijft toch wel gewoon mijn favoriet. De nostalgie, haha!! Daarnaast vind ik t nummer van Glee ook heel leuk! Liefs

Laat een reactie achter

