Feeling good

Ik zit lekker in mijn vel. Waarom kom je zo te weten. Maar ik voel me goed. De tijd vliegt voor bij, maar gelukkig even rustiger aan doen. Ik kan weer lekker gaan ontspannen en vooral bijkomen. Nog maar een paar weken tot de kerstvakantie en dus goed de tijd om bij te tanken. Maar nu een terugblik op de aflopen tijd die die voor mij toch heel positief heeft uitgepakt, want het is allemaal zo snel gegaan. En er is zo veel gebeurd en ik kan me van bepaalde dingen niet eens meer voorstellen dat het pas een paar weken terug was.

Na de vakantie was eerst de stress van het afronden van het pws. Dit is gelukkig in het einde allemaal goed gekomen, maar het is absoluut niet vanzelf gebeurd. Hierna stond de toetsweek eigenlijk alweer om de hoek. Tussen door nog even naar Ed Sheeran geweest, wat nu ook al weer een eeuw geleden lijkt, maar toch echt maar 3 weken geleden was.

Door het pws kon er pas laat aan de toetsweek begonnen geworden en ook ik had eigenlijk nog niet heel veel gedaan. Niet heel veel beter voorbereid dan anders begon ik aan de toetsweek. Maar de allereerste toets M&O ging zo goed voor mijn gevoel dat ik de hele wereld aan kon. Ook de rest van de toetsweek was voor mij heel relaxed. Voor het eerst sinds een jaar had ik geen last van buikkrampen door de stress, die ik anders wel had. Dat zijn de nadelen van een spastische dikke darm. Die relaxed toetsweek heeft gelukkig ook resultaat geboekt. Ook qua cijfers heb ik nog nooit zo’n goede toetsweek mee gemaakt.  Voor al mijn 9 examencijfers heb ik een voldoende gehaald met zelfs een 9,1 voor wiskunde en 9,6 voor M&O, mijn gevoel was dus terecht.

Op de laatste dag van de toetsweek was ik ook nog eens jarig en ik heb me nog nooit zo jarig gevoeld. Ik voelde me weer even kind, om 6 uur was ik wakker en keek ik om de minuut of ik al op mocht staan. Maar de tijd ging natuurlijk totaal niet snel. Ik was zo opgewonden voor deze dag, iets wat ik als kind ook altijd had. Daarna toen ik eindelijk op mocht staan, mocht ik nog niet naar beneden, wat ik als kind ook nooit mocht. Dus samen met mama ging ik naar beneden en daar was alles perfect. Stiekem hadden mijn ouders een tijdlijn van foto’s van mij gemaakt van 0 tot 18. Een hele leuke verassing (al was ik dan niet vergeten dat ze dit ook voor mijn broers 18e hadden gedaan)
Die middag vierde ik het gelijk voor mijn vrienden en het was zeer zeker geslaagd. Een hele gezellige dag gehad. Ik voelde me echt heel erg jarig.

Tussen door was ik ook al een beetje aan het leren voor het theorie examen voor auto. Afgelopen maandag had ik mijn theorie examen. Ik was heel erg zenuwachtig, want ik moest hem halen! Helaas was mijn dikke darm niet bestand tegen deze stress en was ik al vroeg wakker door de krampen. Dus nog maar even extra leren. Om 10 uur waren mijn moeder en ik in Utrecht, maar door een storing konden we nog niet beginnen aan het examen. Ik hield het niet meer en stond op het punt van breken. Door de zenuwen en de druk hield ik het niet uit. Uiteindelijk mochten we dan 1 uur en een kwartier te laat het examen gaan maken. Voor mij leek het eindeloos te duren en ik was al vanaf vraag 10 aan het aftellen hoeveel vragen ik nog moest. Ik was er van overtuigd dat ik gezakt was, want ik dacht meer dan 5 fouten te hebben op het theorie deel. Maar gelukkig kwamen de verlossende woord: gefeliciteerd. Ik was gewoon geslaagd, ik kon het niet geloven. Met maar 5 fouten in totaal! Zoals ook iedereen zegt, vooral examens oefenen! Dat heeft mij ook geholpen.

Nu zit ik hier, deze post te schrijven en na te genieten van al deze mooie dingen van de afgelopen tijd. Natuurlijk heb ik ook zo mijn dieptepuntjes, maar die wegen niet op tegen al deze hoogtepunten. Ik ben van mijn onzekerheid af, want ik geloof nu zelf ook dat ik gewoon mijn eindexamen ga halen en ik wil denk ik toch wel mijn extra vak houden. Of ik mijn rijbewijs in een keer ga halen, daar ben ik nog niet van overtuigd, maar ik ben wel al een stapje dichterbij door het halen van het theorie.

X Renate

Laat een reactie achter

