Serie Recap

Bijna 2 maanden geleden schreef ik een blog post (klik hier om die te bekijken) over mijn verwachtingen en excitement voor de series die weer zouden beginnen. Nu de meeste series inmiddels al zo’n 5 afleveringen hebben uitgezonden, kan ik wel oordelen over wat ik wel geweldig vind, wat me tegen viel en wat me echt heeft verbaasd. Ook ga ik nog even in op wat series die ik toen niet heb genoemd, maar die dat naar mijn mening wel hebben verdient.

* Er kunnen wat spoilers tussen staan. Dus je bent bij deze gewaarschuwd!! *

Over Once Upon a Time heb ik al een hele post geschreven, maar ik zal toch nog even mijn vergelijking doen met wat ik vorige keer zei. Mijn mening over Elsa is bij geschaafd, maar Kristoff heeft me niet overtuigd. Daarnaast vind ik de verhaallijn wel erg leuk. Wat wel jammer is, is dat veel van de oude en vaste personages geen uitgebreidere verhaallijn krijgen. Belle, Mary Margaret, Henry en David zie je wel, maar doen niet heel veel speciaals, maar ook aan de andere personages wordt niet heel veel aandacht besteed. En wat van mijn kant een beetje ironisch is, is dat ik nu Emma en Hook een relatie hebben, het eigenlijk veel minder leuk vind dan toen Hook haar nog voor zich probeerde te winnen.

Ook al zien we Damon en Bonnie wel, vind ik het toch niet leuk dat ze nog dood zijn en ik haat Elena omdat ze haar liefde voor Damon uit haar geheugen heeft laten wissen, blijf ik wel kijken naar The Vampire Diaries. Ik ben benieuwd naar wat er gaat gebeuren en wacht tot dat het Damon en Bonnie lukt om terug te komen. Verder kan ik gelukkig nog wel genieten van Enzo, voor zolang hij blijft leven, van Alaric en van de rest. Maar toch mis ik Damon gewoon . En ja ik weet dat we hem nog zien, maar het is toch heel erg anders. Hij heeft alleen maar contact met Bonnie en het is gewoon heel anders.

Over The Originals ben ik minder te spreken, ik heb eigenlijk niet verder gekeken dan de eerste twee afleveringen. Ik ga het wel weer een keer oppakken, maar ik heb er nu nog even niet zo veel zin in. Het komt vanzelf wel weer, maar ik wacht nu nog even op een wat grotere achterstand.

Van Awkward geniet ik gewoon om de redenen die ik de vorige keer ook al noemde, het is gewoon lekker ontspannend. Naast Awkward ben ik nu ook Faking It gaan volgen. Een serie met hetzelfde kaliber als Awkward, ontspannend, leuk en grappig. Vooral de eerste aflevering van het tweede seizoen was te leuk. Ik ging helemaal stuk omdat het zo grappig was.

Inmiddels hebben mijn moeder en ik ook alle afleveringen van Under The Dome bekeken. Wat een sterk 2e seizoen, maar ook wat een stomme en vervelende cliffhanger. Je kan er echt helemaal niets mee. Het 3e seizoen gaat nog een hele tijd op zich laten wachten, maar ik vraag me sowieso af hoe ze dat gaan doen. Want of ze komen allemaal uit de dome, maar waar gaan ze dan nog een serie van maken? Of ze komen in een nieuwe dome, maar dat is ook weer raar. Ik denk niet dat ze dood gaan, want dan hebben we alleen nog Big Jim over, die in zijn eentje in de Dome zit. Ik ben erg benieuwd, maar het wachten duurt nog zo lang…

En wat ik als laatste toch nog even wil noemen is Goede Tijden Slechte Tijden. Ik volg het nu zo’n 6 jaar en volg het nog steeds. Dit was de afgelopen tijd vaak door achter te lopen en op vervelingsmomenten of tijdens iets ander het aan te zetten, maar nu vind ik de verhaallijnen zo goed en spannend dat ik weer op het punt ben aangebroken dat het nodig is om de shorties te kijken. Vooral de hele situatie rondom de familie Sanders vind ik echt spannend en goed!

Zo nu zijn jullie weer op de hoogte over wat ik van mijn series vind. Toch zijn er nog steeds series die op zich laten wachten. Pretty Little Liars gaat pas in december weer verder en Glee laat zelf nog tot het nieuwe jaar op zich wachten. En dan zijn er nog de series die pas in de zomer weer verder gaan, zoals Under The Dome en Devious Maids. Daar kijk ik stiekem ook al naar uit.

X Renate

Laat een reactie achter

