Eyeshadow Lookbook

Vandaag mijn allereeste lookbook met oogschaduwlooks. Best spannend vind ik zelf, want 1. ik ga foto’s van mijn eigen gezicht uploaden op het internet en 2. ik ben toch nog best wel kritisch op mijn eigen foto’s en looks. Maar deze van vandaag vond ik goed en mooi genoeg om te delen. Dus hier komen ze:

Turquoise look

Deze look ik heel makkelijk te maken. Babyblauw op je ooglid en een bruine kleur in je arcadeboog. Dan als laatste nog een lijntje met deze prachtige turquoise kleur. Ik heb eerst nog een lijntje eyeliner gezet zodat de overgang van de blauwe lijn en de wimpers nog net iets mooier werd. Elke keer als ik in de spiegel keek werd ik spontaan weer vrolijk, omdat ik het zelf gewoon heel erg mooi vind!

Wat ik heb gebruikt:

  • Catrice Prime and Fine Eyeshadow Base
  • MUA pretty pastels palette ~ Blauwe en bruine kleur
  • Esscence liquid liner
  • Esscence Stays no Matter What eyepencil & shadow in 03 Twinkling Turquoise
  • Flormar mono eyeshadow in 25
  • Etos Hypoallergeen Masacara
  • Esscence lash and brow gel
  • MUA Undress your Skin highlighter

2e look

Deze look is heel goed draagbaar voor een normale dag, met lichte neutrale kleuren en heel makkelijk te maken. Ik was binnen 5 minuutjes klaar. Dan heb ik ook alleen een ooglook gemaakt en verder geen make-up. De meest standaard technieken gebruikt, een basis kleur (Suspect) op het bewegend ooglid en de donkere kleur in de arcadeboog (Pistol). De perfecte look voor als je net iets meer wil stralen, maar niet laten lijken dat je veel make-up draagt.

Wat ik heb gebruikt:

  • Catrice Prime and Fine Eyeshadow Base
  • Urban Decay Naked 2 ~ Suspect, Pistol, & Foxy
  • Esscence All About Nude eyeshadow pallete ~ gelige highlighter & matte taupe kleur
  • Etos Hypoallergeen Masacara

Night Out

Dit is een toch iet wat donkere look, nog steeds wel erg draagbaar en in mijn hoofd was hij toch ook een stuk heftiger. Met YDK op het bewegend ooglid en busted in de arcadeboog  begin je al donker. Blackout had ik eerst als lijntje, maar daar heb ik toch nog een eyeliner over heen gebruikt, ik vond dat het wel weer eens mocht. Met Foxy onder de wenkbrauw en bootycall in de binnenste ooghoek heb ik nog wat gehighlight. Bootycall, YDK en Busted heb ik ook nog ligt onder het oog aangezet. Deze look was ook bij een avondje uit.

Wat ik heb gebruikt:

  • Urban Decay Primer Potion (sample)
  • Urban Decay Naked 2 ~ YDK, Busted, Blackout, Foxy & Bootycall
  • Fashion Make-up Eyeliner
  • Essence Gel Eyepencil Waterproof
  • Etos Hypoallergeen Mascara
  • Elf Baked Blush in Pinktastic

Greenie

Deze look heb ik gemaakt als experimentje. Ik wilde al een tijdje iets met groen maken, maar kon nooit de goede combinatie vinden. Na vele mislukte pogingen vond ik dat deze combinatie wel goed paste. Groen en goud. Op de foto zie je het goud niet zo goed, maar die heb ik gebruikt op het bewegend ooglid en hij loopt over in het groen,  zonder harde lijnen, thank god voor blenden :D.  Ik heb hem dus niet echt gedragen, maar er alleen even mee gespeeld. Vandaar dus ook maar 3 producten gebruikt.

Wat ik heb gebruikt:

  • Sleek Storm palette ~ Thunder Storm, Storm Cloud & Snow Storm
  • Flormar mono eyeshadow in 25
  • Etos Hypoallergeen Masacara

Dit zijn dan 4 van de looks die ik de afgelopen tijd heb gemaakt en gedragen. Ik vind het gewoon heel erg leuk om te maken, maar ik kan wel nog genoeg leren om het steeds beter te gaan doen. En ook om betere foto’s te maken, want dat is toch ook knap lastig!
X Renate

Een gedachte over “Eyeshadow Lookbook

Laat een reactie achter

