Was dit vakantie?

Herfst… Vakantie… Ja dat was toch echt afgelopen week. Maar hoe dan? Dit was toch wel de raarste herfstvakantie die ik in jaren heb gehad.

Het begon heel rustig en vooral heel erg leuk. De dag voor de vakantie op excursie naar Den Haag en om 16.00u was ik thuis. Dat was toch ruim een uur eerder dan als ik gewoon naar school was geweest. Ik was dood moe, door weken slaap te kort en te veel druk van school (en ik slaap gewoon niet al te best). Dus ’s avonds vroeg naar bed (hielp niet heel veel helaas) en zaterdag weer betijds opstaan. Want in de ochtend naar het bos met mijn neefje en nichtje en daarna thuis pannenkoeken eten. In de middag even lekker rustig aan, want ’s avonds had ik nog een concert. Dat was geweldig, lees mijn vorige post maar, alleen ik was al dood moe en sliep dus weer een nacht veel te kort voor mijn doen (van 1 tot 8). Zondag was dus ook een hele luie dag, bestaande uit series, dutjes en sims. Ik had verwacht de nacht van zondag op maandag ook niet te kunnen slapen.

Dat kwam doordat ik maandag naar de kaakchirurg moest, ik moest mijn verstandskies weg laten halen en ik was nogal gespannen. Gelukkig ging het slapen wel goed, ik was wel vroeg wakker, want ik kan niet uit slapen, maar zo kon ik nog even rustig Once Upon a Time kijken. Om half 10 gingen we weg en toen begon ik pas echt zenuwachtig te worden. Toen we 10.15 op de afdeling stonden, hoorde we dat er uitloop van een uur was, gelukkig bleek dit toch maar 20 minuutjes te zijn. De kaakchirurg vond het prima om allebei mijn verstandskiezen (de twee onder) er uit te halen en ik lag stijf in de stoel, want er zou er eigenlijk maar 1 uit gaan. Toen de verdoving moest inwerken werd ik nog zenuwachtiger en toen begon ik het echt eng te vinden. Gelukkig was mama mee en die hield me even gezelschap. De operatie zelf viel heel erg mee, de verdoving vond ik niet eng en verder voelde ik niets. Na 10 minuutjes waren ze er uit en na heel veel instructies over de nazorg (die ik deels ook weer meteen vergeten was) stonden we om 11 uur weer buiten, met een zak ijs tegen mijn wangen en kiezen stijf op elkaar (gaasjes tegen het bloeden). Pas toen om 13.00u de verdoving uitwerkte begon het pijn te doen. En die pijn heb ik gevoeld, zelfs met de pijnstillers.

De rest van maandag en dinsdag en woensdag stonden vooral in het teken van afleiding en ontspanning om de pijn niet zo te voelen. Ik had een vierkante wang links en rechts was gelukkig iets minder erg. Ik heb vooral heel rustig aan gedaan, lekker veel ontspannen en afleiding gezocht. Die vond ik in Sims, veel Under the Dome met mama kijken en een dagje bij opa en oma, waar ook mijn neefje en nichtje weer waren. De pijn was heel erg vervelend, maar vooral het eten. Ik kon niet zulke grote happen nemen, waardoor ik nog slomer ging eten en het deed daarna nog weer iets meer pijn.

Donderdag was een dag waar ik me al een lange tijd op verheugde. In de ochtend had ik gewoon rijles, niet heel spannend. Maar in de middag stond een surprise party gepland! Met een smoes hadden we Stella naar ons toe gelokt voor een high tea waar ze niks van af wist en daar stonden we dan met de meiden klaar. De surprise was heel erg geslaagd, het eten was heerlijk (donderdag ging het gelukkig al weer een stuk beter met mijn mond) en het was een heerlijke middag. ’s Avonds nog lekker Expeditie Robinson gekeken met pluisje een uur op mijn schoot, dat is echt een recordtijd. Als ik niet had hoeven niezen had ze er tot het einde blijven liggen.

En toen was het vrijdag, de dag dat ik me realiseerde dat ik toch eens iets aan school moest gaan doen. Dat is niet heel goed gelukt. Op een 4 uur durende pws sessie na (waar we misschien ook echt 1,5 uur van daadwerkelijk met pws bezig waren) heb ik niks gedaan. We zijn wel zeker nuttig bezig geweest. Maar in deze 3 dagen tot de daadwerkelijk deadline is er nog een hoop te doen! Zo zullen ook de laatste twee dagen van de vakantie er uit zien voor mij. School, school en nog eens school. Ik heb weer te lang uitgesteld, maar dat kwam deze keer ook door de pijn, en nu moet ik nog veel te veel doen. Ik ga het knap vinden als ik uiteindelijk ook echt 1/3 van mijn to do list heb afgewerkt!

Ja dit was mijn rare herfstvakantie. Naar de kaakchirurg, surprise party en heel veel ontspannen. Nog twee weken en dan is het pws gelukkig klaar, maar helaas is de toetsweek alweer over 3 weken. Maar als de toetsweek dan ook echt voorbij is ben ik jarig, echt letterlijk, want de laatste toets is op mijn verjaardag. Over precies een maand word ik 18, waar ik ook nog wat dingen voor moet regelen.

Goed ik ga meer weer snel aan de slag, want huiswerk maakt helaas zich zelf niet (wat zou het leven toch fijn zijn als dat wel zo is)
X Renate

Laat een reactie achter

