DDSSW in Concert

Zaterdag ben ik samen met mijn broer naar de beste Singer-Songwriter in Concert geweest. Hier traden de 6 finalisten van het afgelopen seizoen op. We waren ruim een half uur te vroeg in Tivoli Vredenburg en konden zo de wachtrij voor entree beginnen, waardoor we helemaal vooraan stonden. We konden de singer-songwriters erg goed zien, maar de band wat minder. Dit kwam doordat het podium rond 1,5 meter hoog was.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Als eerste was Josephine, die je hierboven ziet. Persoonlijk was Josephine samen met Youri mijn minst favoriete. Dit is gebaseerd op mijn eigen smaak van muziek. Ze zong zeker erg goed en ik heb ook zeker mijn best gedaan met zingen toen dat werd gevraagd.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Hierna was Myriam aan de beurt, toch van de 6 wel de minst populairste persoon. Ik vind eigenlijk alleen maar een liedje van haar leuk, wat ze gelukkig voor mij ook speelde. Maar verder is het ook niet echt mijn ding. Je kon ook merken dat het publiek nog niet zo in het optreden zat.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Als overgang deed Myriam een duet met Youri, de favoriet van mijn broer. Daarna speelde hij nog zijn eigen liedjes en een compleet nieuw eigen nummer. De overgang van dit nummer naar zijn auditie nummer was wel echt heel erg gaaf!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen was Valentina aan de beurt. Ik vind haar auditie nummer waar ze mee begon nog steeds erg betoverend! Valentina heeft een hele aparte en mooie nummers, maar je moet er maar net van houden! Het optreden was erg goed, en vooral Kleed je aan wat ze samen met Josephine en Myriam zong vond ik heel erg sterk.

SAMSUNG CAMERA PICTURESNa Valentina kwam David Benjamin, toch wel de spraakmaker van de show. Hij wist heel goed met het publiek te spelen en dat vond ik erg leuk. Zijn performance was steen goed en ik heb zeker staan te genieten. Al was een foto maken wel erg moeilijk, doordat hij niet zo goed stil kon staan.

Schermafbeelding 2014-10-13 om 15.57.41

Als laatste kwam natuurlijk Stef, de winnaar van het programma en ook mijn favoriet. Ik vind zijn stem en liedjes heerlijk en ik kan niet wachten tot hij nieuwe liedjes uit gaat brengen. Ik heb intens staan genieten en ook stiekem mee gezongen. Toen hij samen met Valentina I See Fire ging zingen was ik helemaal verkocht, prachtig gedaan.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Als toegift kregen we nog een heel leuk cadeautje! Met z’n zessen gingen ze nog een liedje zingen en niet op het podium. Nee ze gingen voor het podium staan, zoals je hier boven ziet. Wij moesten op de grond gaan zitten en hadden prachtig beeld. Ik zat gewoon echt vlak voor ze door onze goede plekken in de zaal.

Na de show hadden we nog een kwartier om de bus te halen, maar door de veel te grote rij bij de garderobe hebben we die niet gehaald. Dus hadden we de perfecte gelegenheid om nog even rond te hangen. Dit creëerde de gelegenheid om nog op te foto te gaan met de Singer-songwriters van keuze:

IMG-20141012-WA0000
Ik met David Benjamin
Ik met Stef!!

Het was een geweldige avond en ik heb echt genoten. Ik kan het ook zeker iedereen aan te raden om de Singer-Songwriters te checken op youtube. Want ze zijn echt goed!

X Renate

Laat een reactie achter

