Het is weer herfst!

Het is weer zo ver, de herfst is aan gebroken. Hoewel het officieel al 3 weken herfst moet zijn, toont het weer nu pas echt tekenen van herfst. Zo was het een week geleden nog gewoon boven de 20 graden. Maar nu vallen de bladeren van de bomen, daalt de temperatuur en is de eerste storm al weer geweest. Dus ja ik vind het nu echt herfst.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Heel eerlijk, ik hou van de herfst! De meeste mensen haten de herfst door de regen en kou, maar ik niet. Regen hoort gewoon bij Nederland en ik erger met helemaal niet aan de kou.  Vanochtend ben ik met mijn ouders, opa en neefje en nichtje van beide 4 (een tweeling) naar het bos geweest. Wat was ik aan het genieten. Op zoek naar kastanjes en paddenstoelen en natuurlijk even wat mooie foto’s maken.

Er zijn genoeg redenen waarom ik van de herfst hou:

Ik vind het heerlijk om al rond 8 a 9 uur in de avond mijn bed in te kruipen en lekker warm naar series of de tv liggen kijken. Dit kan eigenlijk pas in de herfst omdat ik het anders gewoon te warm krijg. Cocoonen is echt mijn ding. Ik hou er van om in warme truien en sokken rond te lopen alsof ik er uit zie als een zwerver. Dat is mijn favoriete outfit voor als ik de deur niet uit hoef!

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Er zijn voor mij twee momenten wanneer ik de natuur op zijn mooiste vind. Dat is begin mei, als de natuur weer tot leven komt en alle bomen weer groen zijn. En dat is nu, zo half oktober. Op dit moment zijn de bomen mooi van kleur met een combinatie van groen en de herfst kleuren in de bladeren. Hierboven kan je dat ook mooi zien op de foto. Helaas heb ik geen perfect herfstblaadje gevonden, maar dit was de mooiste boom die ik heb gezien vandaag.

In de herfst komt ook mijn favoriete eten en drinken weer aanbod. In de zomer drink ik gewoon bijna geen warme chocomel, maar als het weer kouder wordt, dan staat het op mijn dagelijkse lijstje. Ook hou ik veel meer van gourmetten dan van barbecueën. En eindelijk is het daar weer tijd voor! Warme chocomel heb ik al vaak genuttigd, maar de eerste keer gourmetten staat helaas nog niet op de planning.

SAMSUNG CAMERA PICTURESIk vind herfst over het algemeen samen met winter het gezelligste seizoen. Het late licht en vroege donker vind ik erg leuk en gezellig. Lekker de kaarsjes aan, gordijnen dicht en de verwarming hoog. Ik weet niet precies waarom, maar ik kan hiervan intens genieten. Ik vind het dan ook erg leuk om dit zelf allemaal al te doen!

Wat ik natuurlijk als leuk zie aan de herfst is dat ik jarig ben! Ik leef elk jaar naar mijn verjaardag toe. Ik ben bezig met mijn outfit en als ik het vier bedenk ik al extra vroeg wat ik wil gaan doen. Dit jaar word ik 18, dus reden genoeg om het dit jaar wel te vieren voor vrienden. Ik ga alleen niet iets mega grootst regelen in verband met de toetsweek die precies op mijn verjaardag eindigt. Maar ik heb er wel nu al zin in!

Voor mij dus genoeg redenen om blij te zijn dat het weer herfst is!
X Renate

Laat een reactie achter

