Once Upon a Time gets Frozen over

De meeste mensen die mij goed kennen weten dat ik hou van Frozen, ik kan zo ongeveer de hele soundtrack meezingen. Dus al vanaf het moment dat het bekend werd dat Once Upon a Time Frozen zou gaan doen, was ik excited. Nu is het eindelijk zo ver en zijn er inmiddels 2 aflevering uitgezonden. Ik wilde eigenlijk nog een aflevering wachten voordat ik deze post zou schrijven, maar ik heb nu ook al wel een redelijk beeld van de situatie.

Mijn verwachting was dat ze het verhaal van Frozen in een nieuw jasje zouden steken. Dus dat iedereen Elsa als de slechterik ziet, wat werkelijk niet zo is. Maar tegen mijn verwachtingen in gaat het verder nadat het originele verhaal van Frozen is afgelopen, wat wel echt heel erg goed is bedacht.

In Storybrooke is Elsa verschenen die paniekerig rond dwaalt en in de flashbacks zie je eerst de ouders van Anna en Elsa die dus een schipbreuk krijgen en overlijden. De moeder wil perse nog een bericht schrijven aan haar dochters, omdat ze de waarheid moeten weten. Deze stopt ze in een fles en hoopt dat deze ooit aan zal komen bij haar dochters. Even later zie je Elsa en Anna die zich voorbereiden op de bruiloft van Anna en Kristoff. Maar ze komen er achter dat hun ouders zijn vertrokken om Elsa naar misthaven. Anna vertrekt, koppig als ze is, toch wel naar misthaven om de waarheid te achter halen. Terwijl Elsa haar dit verbied. Van Elsa die nu jaren later weer in Storybrooke verschijnt kun je opmaken dat Anna nooit is teruggekomen en Elsa wil er alles aan doen om Anna terug te vinden.

In de tweede aflevering wordt het verhaal nog duidelijker, Elsa komt in contact met Emma door de mega ijsmuur rond op het dorp. Emma wil Elsa helpen met het zoeken naar Anna, die waarschijnlijk ergens gevangen zit, en zo worden de verhaallijnen in elkaar geweven.

Maar goed genoeg over wat er gebeurt, ik wil eventjes aangeven wat ik mega vet vind aan deze verhaallijn in Once Upon a Time:

Als eerste vind ik dat het casten tot nu toe goed is geslaagd. Anna lijkt precies en ook haar persoonlijkheid wordt goed vertoont door Elizabeth Lail. Aan Elsa moest ik persoonlijk even wennen, ik vond dat qua uiterlijk het wel wat beter had gemogen, maar na wat acteerwerk te zien ben ik bijna helemaal overgehaald. Georgina Haig doet het goed in de schoenen van Elsa. Van Kristoff ben ik nog niet overtuigd. Ik geloofde niet echt dat hij dezelfde Kristoff was als uit de films, maar hij heeft ook nog niet zo’n grote rol gehad, ik hoop dat hier nog meer uit gaat komen. En verder is Hans alleen nog maar op foto’s te zien geweest, waar hij wel echt goed leek!

Dan de kleding, die is gewoon goed nagemaakt. De outfits van Anna en Kristoff waren echt goed en leken precies. De jurk van Elsa lijkt ook wel echt heel erg, maar ik vind dat hij niet zo goed werkt, die jurk is van echte stof bij lange na niet zo mooi als in animatie. De animatie die er in is verwerkt is ook echt goed gedaan. Het Sneeuwmonster en Pabbie konden gewoon niet beter. Ik vond dat echt leuke toevoegingen omdat ze gewoon letterlijk hetzelfde waren als in de film. Ook de special effecten van Elsa’s magie vind ik mooi en goed overkomen.

Wat ik ook echt heel leuk vind, is dat Elsa nu al aan de goede kant wordt gehaald! Ik hou er wel van als verhaallijnen niet voor eeuwig worden uitgetrokken, zoals gtst zo goed kan. Ik vind het geweldig dat Frozen nu in Once Upon a Time zit en dat ik van beide te gelijk kan genieten.
Ook vind ik het geweldig om Elsa en Anna te zien samen met de door mij al zo erg geliefde personages van de series. Vooral de stukken van Emma en Elsa in de sneewgrot waren echt geweldig.

Verder wil ik nog even melden dat ik Rumplestiltskin, totaal niet vertrouw en dat ook de nieuwe Snow Queen hoog op mijn lijtje van verdachten staat. En ik ben erg benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen: Waar is Anna? Wat staat er op het briefje van hun ouders? en Waarom zat Elsa opgesloten in die urn?

Maar goed ik vind het dus geweldig. De afleveringen vallen mij niet tegen en het is heerlijk om achter af de aflevering tot in de detail na te bespreken met mijn vriendinnen die net zo enthousiast zijn als ik. Ik hou er van. Niets voor niets mijn favoriete tv serie! Ik kan nu al niet meer wachten tot het maandag is en ik weer verder kan kijken!

X Renate

Een gedachte over “Once Upon a Time gets Frozen over

Laat een reactie achter

