Waarom mijn leven niet kut is

Als ik een ding de laatste paar dagen vaak heb gezegd, is het dat ik een kut leven heb. Ik zou ook zo een hele blogpost vol kunnen schrijven over waarom dat zo is. Ik sta namelijk stijf van de stress van school door profielwerkstuk wat ik iets te lang had uitgesteld en veel te veel toetsen. Nu is het concept van het pws bijna af en ingeleverd en hoop ik te kunnen ontspannen, maar nee hoor ga maar eens je hele weekend leren voor economie en maatschappijwetenschappen. Dan wordt je ook nog de halve nacht wakker gehouden door een mug, waar je ook nog eens een opgezwollen hand aan over houdt, doordat je bult helemaal opzwelt. Hierom haat ik even mijn leven.

Maar goed, ik ga het niet hebben over waarom mijn leven kut is. Maar juist waarom mijn leven niet kut is. Ik vind dat ik een lijstje moet maken met dingen waarom ik geen kut leven heb en dan niet de cliché redenen als; in Afrika is dit aan de hand en daar is het nog erger. Nee gewoon echt een positiviteitslijstje met leuke dingen van mijn leven. So here we go:

  1. Ondanks dat ik zoveel stress heb, dat ik het mega druk heb en dat school te veel is, zijn de cijfers van de toetsen tot nu toe goed en is het pws nog aan alle kanten te verbeteren na de feedback.
  2. Ondanks dat ik zo chagrijnig ben en te veel zeur, heb ik hele lieve vriendinnen die me vanaf alle kanten opvrolijken, oppeppen en helpen. Door lieve dingen te zeggen, heel veel knuffels en soms zelfs ook door kauwgom in je haar te spugen 😉
  3. Het is bijna herfstvakantie, ook al is hij al vol gepland en moet ik dan ook een hoop aan school doen, het blijft vakantie.
  4. Er staan ook leuke dingen gepland naast al het school werk:
    Volgende week zaterdag ga ik naar het concert van de beste Singer Songwriter van Nederland, met alle finalisten van het afgelopen seizoen.
    Over precies een maand sta ik in de Ziggo Dome te genieten van Ed Sheeran (hier heb ik echt zo veeeel zin in)
    Ook leuke en gezellige middagjes met vriendinnen gepland, ook te lang geleden.
  5. Het is weer herfst en ik hou van de herfst. Warme chocomel, gezelligheid en meer chills (hier komt ooit nog een hele blog over)
  6. De series zijn eindelijk weer begonnen, ik kan dan misschien niet alles meteen kijken, maar het is er wel weer. Man Once Upon a Time ❤ nu luister ik ook de Frozen soundtrack weer non stop, waar ik ook heel vrolijk van word!
  7. Rijlessen gaan steeds beter en ik vind het ook leuk te vinden. Ik heb de les deze week wel gemist, maar als ik wel les had gehad was de tijdsnood nog groter geweest.

Dit was mijn positiviteitslijstje, het lucht wel even op om alle goede dingen op te sommen ipv het negatieve. Goed ik ga nog even helpen met de laatste dingen voor pws af te maken en dan eindelijk slapen want ik ben kapot en morgen moet ik er alweer gewoon tegen aan.
x Renate

Laat een reactie achter

