Harry Potter Tag

Meer dan een week geleden zag ik de Harry Potter Tag bij Teske, ik vond dit eigenlijk best wel een leuke manier om het zelf ook over Harry Potter te kunnen hebben. Ongeveer 2,5 jaar geleden ben ik begonnen met het lezen van de boeken en daarna ook het (opnieuw) kijken van de films. Ik had toen ik klein was wel ooit de eerste helft van het eerst boek gelezen en de eerste 4 films gezien, maar verder was ik nooit gekomen. Toch wilde ik alles lezen en zien.

Maar goed nu de vragen:

* Er zullen spoilers over het einde van de boeken en films tussen zitten, dus je bent bij deze gewaarschuwd! *

Favoriete boek?
Dit vind ik niet moeilijk, dat is Harry Potter en de Halfbloed Prins. Ik vind dit het leukste boek omdat na de 5 voorgaande boeken eindelijk alle puzzelstukjes in elkaar vallen. In dit boek kom je achter wat de gruzielementen zijn en hoe Voldemort dus onsterfelijk is. Het hele doel van de reeks wordt in dit boek naar voren gebracht, iets wat ik heel leuk vond.

Favoriete film?
Lastig, maar dan ga ik voor Harry Potter and the Prizoner of Azkaban. Van de 4 films die ik als kind heb gezien vond ik van deze het het leukst om hem nog een keer te zien. Ik herinnerde me plots weer dingen zoals Peter Pippeling die ineens uit de rat kwam, de verschrikkelijk lelijke weergave van een weerwolf en Scheurbek. (De eerste twee films heb ik gewoon te vaak gezien). Vooral het deel waar Hermelien en Harry terug in de tijd gaan vind ik nog steeds erg leuk!

Minst favoriete boek?
Dat is Harry Potter en de Orde van de Feniks. Voor het dikste boek vond ik dit ook het saaiste boek. Pas vanaf het einde toen ze opzoek gingen naar de profetie werd het voor mij een beetje spannend, maar de rest van het boek was naar mijn mening erg langdradig. Over dit boek heb ik ook het langste gedaan en dat is voor mij ook veel zeggend.

Delen in de boeken/films waarvan je moest huilen?
Bij een boek had ik nog nooit gehuild tot in The Fault in Our Stars had gelezen, dus ook bij Harry Potter moest ik niet huilen. Maar bij de films heb ik ook niet gehuild, wat voor mij best raar is want ik huil echt heel snel bij films of series. Ik denk dat dit komt doordat ik alle films samen met mijn broer heb gezien en met hem kan ik gewoon niet serieus een film kijken. Die keren zat ik er ook totaal niet in, mede omdat hij steeds halverwege een pauze wilde omdat zijn spanningsboog nog kleiner is dan de mijne. Maar nee ik heb niet gehuild.

Als je een relatie kan beginnen met een van de personages wie zou dat dan zijn?
Pff, dat is een moeilijk vraag. Er is niet echt een personage waar ik een relatie mee zou willen. Gewoon niet mijn types en ook niet echt hele knappe acteurs. Volgens Annemee moest ik voor een super knappe gozer gaan die een bijpersoon speelt (Freddie Stoma voor de geïnteresseerde), maar ik wil dan wel met een belangrijker persoon. Als ik dan toch iemand moet kiezen, ga ik gewoon voor Harry.

Favoriete personage?
Ik denk toch dat dit Serverus Snape is. Ten eerste omdat hij zo sterk is als personage. Echt alles klopt, hij word afgebeeld als de bad guy, the rivalry tussen Harry en Snape en dat hij toch wel aan de goede kant staat. Ook de acteur voor Snape is zo goed gecast, ik geloof hem echt.

Wat zou je patronus zijn?
Toen ik dit aan vriendinnen vroeg werd er naast alleen maar onzinnige antwoorden ook steeds heel nadrukkelijk een Leopard genoemd, aka luipaard. Met als waarom; omdat je lekker wild kan zijn als dat moet en ik weet me in bepaalde situaties te gedragen zoals dat moet. Dit was volgens Stella net als een luipaard.
Ik kan me er op zich wel in vinden, het zijn echt mooie dieren en ik was zelf al sowieso tot de conclusie gekomen dat het een katachtig moest zijn. So a leopard it is.

Als de steen van wederkeer, de onzichtbaarheidsmantel of de zegevlier kon hebben welke zou je dan kiezen?
Alweer een lastige vraag, de steen van wederkeer valt af. Ik zou namelijk niet willen spelen met de dood. Dan blijven de onzichtbaarheidsmantel en zegevlier over. De onzichtbaarheidsmantel is natuurlijk heel handig en cool, maar ook de zegevlier is erg vet. Wie wil nou niet de eigenaar zijn van de machtigste toverstok die er is. Maar de druk van de zegevlier is wel erg groot, aangezien iedereen hem wil hebben. Nee ik ga voor de mantel, onzichtbaar zijn heeft zeker ook veel voordelen.

Bij welke afdeling zou je horen?
Ook weer moeilijk, dit gaat bij mij tussen griffoendor en ravenklauw. Als ik dan de afweging moet maken kom ik denk ik wel eerder op griffoendor uit, omdat ik toch niet zo erg leergierig ben als bij ravenklauw moet. Ook natuurlijk omdat bij griffoendor alle goede mensen zitten en ook andere zeiden dat dit van de 4 het best bij me past.

Als je elk cast lid zou kunnen ontmoeten, wie zou dat zijn?
Dit maakt me eigenlijk niet heel veel uit, het is van elk van de personages is gewoon awesome als je iemand tegen komt. Maar als ik echt zou moeten kiezen, dan ga ik ook wel meteen voor Daniel Radcliff, want Harry himself is toch wel heel erg vet om te ontmoeten.

Heb je ooit een van de video games gespeeld?
Echt actief heb ik nooit een game gespeeld, maar wel ooit van het eerste of tweede deel een klein stukje. Bij mijn opa en oma op de computer hadden we ooit zo’n spel, maar ik vond alleen het stukje waar je figuurtjes moest namaken om spreuken uit te spreken leuk. Dus alleen dat deed ik toen.

Als je bij het zwerkbalteam zou horen, welke speler zou je dan zijn?
Weer zo’n lastige vraag, want het probleem met mij is meer dat ik niet zo goed kan richten dus dan valt al best wel veel af. Om die reden zou ik ook denk ik de zoeker zijn. De snaai vinden moet mij nog wel kunnen lukken, hem te pakken krijgen is dan weer een ander verhaal. Maar dit is dan denk ik de positie waar ik het team het meest mee kan helpen.

Was je blij met het einde?
Ja, ik was heel blij dat Voldemort echt verslagen werd en dat het voor bijna iedereen een happy end was. Het is natuurlijk wel jammer dat ook op het einde nog redelijk wat belangrijke personages werden vermoord, zoals Fred, Snape en Lupos, maar dat hoort er bij. Als er geen doden van de goede kant zouden vallen vind ik het verhaal niet geloofwaardig.

Hoeveel betekend Harry Potter voor jou?
Persoonlijk heeft Harry Potter niet mijn leven overgenomen. Wel ben ik erg onder de indruk van het verhaal, ik heb het met veel plezier gelezen en wil ze zeker nog een keer gaan lezen, misschien zelfs wel in het Engels. J. K. Rowling is gewoon echt een genius, het verhaal klopt tot in de details en alles wat er gebeurt heeft een verband met de hoofdlijn van het verhaal. Ik wou dat ik zulke verhalen kon bedenken en uitwerken!

Dit was de tag, ik vond het leuk om in te vullen, al was het wel echt nadenken. Het meeste is toch een beetje weggezakt. Maar goed, het is me gelukt! En als je het wil, neem de tag gerust over!

X Renate

Een gedachte over “Harry Potter Tag

Laat een reactie achter

