Geniet van de natuur

Heerlijk! Dat is in een woord samengevat wat ik van deze dagen vind. Oke er zijn minder heerlijke dingen in deze dagen, zoals het feit dat ik naar de kaakchirurg moet om 2 verstandskiezen weg te laten snijden of dat ik nog een to do list van hier tot Tokio heb. Maar er is een ding waar in niet over kan klagen. Het weer!

Vanmiddag fietste ik naar huis vanaf school, na 1,5 uur in een vieze stinkende gymzaal, die net zo goed een broeikas kon zijn, aan zelfverdediging te doen, was ik best wel moe. Wat ik dan altijd doe is gewoon lekker rustig aan naar huis. No stress en lekker fietsen. In dit heerlijke weer vind ik dat helemaal niet erg. Ik word zo ontspannen van de natuur.  Ik vond het heerlijk, in mijn eentje op de fiets. Langs de bomen en struiken, af en toe een beestje tegen je hoofd, het geluid van de natuur en de vogels en de koetjes in de weide. Echt het werkt bij mij nog beter dan een ASMR video.

IMG_1938

Genietend van de natuur, ging ik ook weer denken over de natuur. Hoe mooi groen eigenlijk is, hoe mooi bomen eigenlijk zijn en hoe mensen hier te weinig bij stil staan. De natuur is zo veel mooier als je er met je eigen ogen naar kijkt. Bovenstaande foto bewijst dat voor mij. Op deze foto zie je het weiland met daar achter bomen. Hier niet heel indrukwekkend, maar als je dit met eigen ogen ziet is het veel mooier. Een belangrijk punt van de natuur is dat je het met je eigen ogen in 3D kan zien. Waardoor het veel mooier wordt en ook springen de kleuren er in het echt meer uit.

Wat eigenlijk nog het grappigste is, is dat ik al ruim 5 jaar dagelijks door dit weiland fiets en het me pas echt voor het eerst is opgevallen hoe mooi het wel niet is. Vooral alle bomen die nu echt nog zo mooi zijn doordat het nog volop zomer is en de kleurcontrasten, het was zo intens mooi. Ik ben echt blij dat ik genoeg de kans krijg om de natuur te bewonderen. En dit is toch ook wel een reden waarom ik in een boerendorpje wil blijven wonen. Je hebt overal natuur om je heen en ik hou ervan. Ik sta binnen 5 minuten lopen op een weiland.

IMG_1940

Zelf dit gras vond ik prachtig. Ongemaaid, lang vochtig gras. Jammer dat ik mijn camera niet mee had, maar ik wilde het toch even vast leggen voor dit artikel. Dus vandaar de slechte kwaliteit, mijn telefoon maakt gewoon niet zulke mooie foto’s, sorry daarvoor. De foto’s zijn wel van invloed op mijn boodschap, natuur is niet goed vast te leggen. Bijna elk onderdeel heeft zo wel z’n nadelen, bij een zonsondergang de kleur, bij heel veel het 3D effect en zo zijn er nog meer problemen. Ik als nature lover vind dit best wel jammer. Ik maak graag foto’s van de natuur, maar dit is gewoon verrekte lastig. Je krijgt het nooit zo vast gelegd zoals je het zelf ziet.

Goed, ik ga maar eens aan die gigantische to do list beginnen, want helaas word huiswerk en leren niet vanzelf gedaan.
X Renate

Laat een reactie achter

