Hoe ik begon met Gamen

Gamen, het is niet meer weg te denken uit mijn leven. Als ik zeg dat gamen mijn hobby is, word mij vaak gevraagd wat ik dan zoal game. Nou dat is voor mij een heel simpel antwoord. Nintendo. Ik ben een echte nintendo lover. Zo heb ik een 3DS en 2 keer de DS lite in mijn eigen bezit. Daarnaast heb ik ook de oude Wii van mijn broer op mijn kamer staan. Vooral mijn 3DS gebruik ik erg veel, maar ook samen met mijn broer game ik veel.

Het is echt allemaal door mijn broer gekomen. Toen hij klein was kreeg hij een echt ouderwetse Gameboy Colour voor zijn verjaardag. Ik vond dat als 3 of 4 jarig meisje erg interessant. Vooral toen hij Pokémon Yellow speelde zat ik vaak mee te kijken. Omdat ik nog geen Gameboy mocht van mijn ouders, deed ik altijd alsof ik zelf ook kon gamen op een hele oude afstandsbediening. En nee ik speelde geen echte spellen, ik had fantasie genoeg om mijn eigen spellen te verzinnen, bij opa op schoot speelde ik in mijn fantasie en vertelde aan opa alles wat er gebeurde.

Toen brak het moment aan, ik werd 6 en kreeg de Gameboy Advance van mijn ouders. Mijn aller eerste spelletje was Peter Pan Return to Neverland, die ik nu nog steeds heb. Van mijn eigen zakgeld kocht ik meer spelletjes, spellen zoals barbie mini games,  Winx Club, Hamtaro en Catz. Niet de beste smaak zou ik nu zeggen, maar ik heb me er goed mee vermaakt. Later  verruilde ik mijn Gameboy Advance voor een Gameboy Advance SP. Deze heb ik echt gebruikt tot aan zijn dood. Letterlijk, hij is echt kapot gegaan. Ook ergens in deze tijd schafte mijn broer een Gamecube aan. Ook hierop heb ik veel spellen gespeeld. En is mijn liefde voor de Animal Crossing ontstaan, die via via op mijn pad terecht kwam.

Op mijn 10e verjaardag kreeg ik de DS lite van mijn ouders. Die heb ik ook bijna helemaal gesloopt, het scherm zit helemaal los en dat vond ik nogal hinderlijk. Vandaar dat ik ook een 2e heb aangeschaft, voordat hij kapot zou gaan. Ik had toch geld genoeg! Op mijn DS heb ik ook veel gespeeld. Ik kreeg iets meer smaak qua spellen: Animal Crossing Wide World, Super Princess Peach en mijn eerst eigen Pokémon spel: Pokémon Diamond. Later kwam de R4 kaart, waarop je gedownloade spellen kon spelen en kocht ik bijna niets meer. Ik downloadde alles, zo kon ik veel meer spelen. Ik ga niet alle games op noemen want dat zijn er gewoon te veel.

Toen kwam de Wii in beeld, ook hier heb ik veel op gegamed. En ik heb nu bijna een jaar een 3DS, die wilde ik misschien al wat langer, maar ik wachtte tot er iets meer spellen waren die ik ook wilde spelen. Tot die tijd heb ik die van mijn broer gebruikt. Maar toen de nieuwe Pokémon uitkwam moest ik toch ook mijn eigen hebben. Nu koop ik steeds samen met mijn broer een game die we beide willen spelen en delen we de kosten.

Naast dat ik zelf veel een games speelde, vond ik het ook heerlijk om met mijn broer mee te kijken. Hij is gewoon veel beter dan ik en daarom vond ik het bij spellen waar ik zelf niet verder kwam dan de eerste of tweede wereld heerlijk om met hem mee te kijken. Dit deed ik dan ook erg vaak. Tegenwoordig komt het vaker voor dat ik samen met hem game. Dat is echt ons ding. Samen gamen of tegelijk gamen, maar dan wel allebei een ander spel spelen. Zo zaten we vrijdag nog heerlijk samen te gamen terwijl we tussendoor ook nog de the voice keken.

Soms vraag ik me ook af, als ik geen broer had gehad, had ik dan ook gegamed? Dat antwoord zal ik nooit weten en dat hoeft ook niet. Ik vind het heerlijk om te gamen dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven! Ik kijk al weer uit naar een aantal spellen die binnenkort komen en ik pak altijd weer oude spellen op. Conclusie: Gamen is gewoon leuk!

X Renate

Een gedachte over “Hoe ik begon met Gamen

Laat een reactie achter

