Mijn Wreck This Journal

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Toen ik op koningsdag op de vrijmarkt in Utrecht liep, wees mijn broer me op dit boek. Volgens hem zou ik dat wel leuk vinden. Ik bekeek het even. Het was een boek met vooral opdrachten en invul dingen. Voor 2 euro nam ik hem mee, zodat ik ook wat gekocht zou hebben. Eigenlijk nog niet echt wetend wat het boek echt inhield.

Op de terugweg in de bus zat ik het nog een beetje te bekijken. Het was toch wel iets anders dan ik eerst dacht. Veel opdrachten die te gek voor woorden zijn. Zoals: laat het dagboek uit, ga met het dagboek onder de douche en heel veel opdrachten waarbij je met smurrie moet tekenen, spetteren of nog veel viezer.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

De instructies geven al niet veel goeds aan. Ik heb me er ook niet aan gehouden. Aan punt 1 en 2 heb ik nog niet voldaan. Veel opdrachten wil ik gewoon niet uitvoeren. En andere heb ik gewoon nog niet gedaan. Niet specifiek met reden.

Ik zal nu een paar van mijn favorieten pagina’s met jullie delen:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze vlekken zijn ontstaan na dat ik had geschilderd. Ik herinnerde me deze opdracht en voerde hem uit met verf. Eerst een paar subtiele spatjes en daar na ook wat grote vlekken. Dit was best lastig. maar het eind resultaat mag er zijn, al zeg ik het zelf.

SAMSUNG CAMERA PICTURES  SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze 2 bladzijdes ontstonden uit mijn creativiteit. Rechts was een grappig experiment, ik ben met naald en draad door deze pagina gegaan, op de manier hoe het er bij een echt borduurwerk ook aan toe gaat. Dat is op papier wel echt verrekte lastig, want het scheurt heel snel. Ik voelde me trouwens echt idioot toen ik dit aan het doen was.

De rechter bladzijde heb ik zo gekleurd puur uit verveling. Ik had in mijn hoofd het idee om een vel compleet te vullen met vlekjes kleuren die op elkaar aan sluiten. Deze bladzijde is hiervan het eindresultaat. Ik ben er wel een paar uur mee bezig geweest en mijn hand deed best wel pijn. Maar ik heb me er wel mee vermaakt.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Deze pagina’s heb ik samen met Jeltje gevuld. In het begin ging het nog wel, maar het is nog best wel moeilijk om woorden met 4 letter te verzinnen. Van de gekste plekken zochten we naar inspiratie, want eenmaal begonnen moesten deze bladzijden ook echt helemaal vol. Na ongeveer 3 kwartier is het ons toch echt gelukt.

SAMSUNG CAMERA PICTURESTot slot deze pagina. Het mooiste van deze is, hem aan iemand geven en zeggen dat ze de opdracht moeten uit voeren. De ene kijkt naar de pagina en denkt wtf en de ander geeft hem een slinger door de kamer. Ik zoek altijd meteen dekking, omdat ik bang ben voor het tweede. Het boek is dan ook al meerdere keren door een kamer heen gevlogen door deze opdracht.

Ik heb wel meer opdrachten uit gevoerd, maar deze vond ik het leukst om te delen. Wreck This Journal is een grappig doe boek met de raarste opdrachten. En ik vind hem de 2 euro die ik er voor betaalde zeker waard. (Je kan hem ook op bol vinden voor ongeveer een tientje). Zeker een aanrader of een leuk cadeau.

X Renate

Een gedachte over “Mijn Wreck This Journal

Laat een reactie achter

