PLL Summer Finale Season 5

Oh My God, ik ben weer aardig geschokt door Pretty Little Liars. Vanochtend keek ik de summer finale, of zoals pll de aflevering zelf betitelde de ‘fatal finale’. Een van de karakters zou dood gaan en dat is helaas gebeurt.

Ik ga weer lekker mijn ongezouten mening geven over deze aflevering. Er zullen weer spoilers aanwezig zijn dus:

LEES NIET VERDER ALS JE NOG NIET WIL WETEN WAT ER DEZE AFLEVERING GEBEURD!

De aflevering begon met Emily, Hanna, Aria en Ezra die geschokt en verdrietig op het zo beschreven plaats delict vonden. Phiew, dat zijn al vier mensen die zijn gespaard. Toch krijg je al vermoedens en ga ik mensen elimineren. Ik vrees niet voor Spencers leven, want waarom zouden ze een van de liars dood laten gaan en als het Spencer zou zijn dan was Hanna niet als enige zo overstuur geweest. Dan naar punt 2, het is iemand waar Hanna om geeft. Caleb en Mona zijn de eerste namen die door mijn hoofd schieten. Niet echt gedachten waar ik vrolijk van word. Als 3e punt onthou ik het huis waar ze voor staan. Ik herken het niet dus, weer een aantal mensen worden geëlimineerd van de lijst met mogelijke personage die dood kunnen gaan.

Na deze scene springen we 36 uur terug in de tijd, de dood moet nog steeds plaats vinden. We zien Alison die wordt ondervraagt door de politie met een leugendetector. Als de politie over Spencer begint, start de intro.

Maar goed even een paar dingen samengevat, anders wordt deze post veel te lang. De Liars gaan naar Mona voor hulp. Mijn vermoeden dat Mona dood gaat word steeds sterker. Omdat Mona een grote rol heeft deze aflevering. Ze vind belangrijke informatie en helpt de Liars om de politie ondervraging van Alison te kunnen bekijken. Zo komen we er achter dat de politie Spencer verdenkt van de moord op Bethany Young. Zelf gaan ze verder op onderzoek uit om een connectie te vinden tussen Alison en Bethany. Hiervoor gaan ze naar Radley en doorzoeken Spencer en Mona de gegevens van Bethany. Ze komen er achter dat Miss D. een affaire had met Bethany’s vader en dat Alison haar wel degelijk kende. Als de politie ook verschijnt om Aria een aantal vragen te stellen, neemt Mona snel alle geluidstapes mee en vluchten ze weg. Spencer krijgt een telefoontje van Toby die al rijdend met haar belt. Hij is nogal boos. En dan komt het. Ik vrees voor Toby’s leven. Hij krijgt een auto-ongeluk. Maar de schade blijft gelukkig beperkt.

De dag erna zien we dat Toby oke is en vertelt Paige dat Alison niet te vertrouwen is. Ik weet het niet zo goed hoor. Alles wat Alison allemaal uitspookt is voor ons net vaag als voor de Liars. Ik snap die meid gewoon niet, is ze echt een psychopaat zoals Mona zegt, wil ze zichzelf alleen maar beschermen? Ik denk wel dat het terecht is dat de Liars haar niet vertrouwen, want dat doe ik ook niet.

Dan opeens in de laatste paar minuten gebeurt er redelijk veel schokkends. Spencer word opgepakt op verdenking van moord op Bethany Young. Dat stukje vond ik trouwens echt heel slecht uitgewerkt. De politie kwam uit het niets binnen stormen en het acteerwerk viel mij in die scene zwaar tegen.

Daarna gaan we terug naar Mona, die bewijs vind dat Alison Bethany naar Rosewood had gelokt. Ze belt Aria en zij samen en Ezra, Hanna en Emily gaan naar Mona’s huis. Nadat Mona’s moeder ook nog eens weg gaat en we het huis zien (ik had het niet voor niets onthouden) weet ik inmiddels 100% zeker dat Mona dood gaat. En inderdaad ze word naar binnen gevolgd, door naar mijn vermoeden Alison. De zwarte hoodie waar de blonde lokken uitsteken zeggen genoeg. We zien niet hoe gelukkig. Als de meiden en Ezra aan komen is het hele huis een zooi en is overal bloed. Na een gil van Hanna is het echt definitief, Mona is vermoord.

We zien iedereen, inclusief Mona’s moeder in shock en in tranen. Behalve een persoon. Alison. Mijn vermoeden wordt groter. Het rare is dat Mona’s lichaam niet is gevonden, maar door de hoeveelheid bloed bevestigt de politie moord.

Als laatste komt de welbekende A scene, die een pop die Mona voorstelt omruilt met Jezus in Emily’s tuin. En daarna Jezus boven op dode Mona legt die in de kofferbak van een auto ligt, A heeft het dus gedaan. Deze scene was van mij niet echt nodig. Maar dan de vraag: Is Alison A?

Goed, deze post is al meer dan 750 woorden dus ik ga er maar even over op houden. Nu maar wachten op de kerst aflevering die in december komt
x Renate

2 gedachtes over “PLL Summer Finale Season 5

Laat een reactie achter

