Doelen vwo 6

Het is zover, vandaag begint voor mij mijn examenjaar. Het laatste jaar op de school waar ik nu al 5 jaar van mijn leven doorbreng. In die 5 jaar heb ik een hele hechte groep van vrienden verzameld. En dit jaar zal vol met de laatste keer van heel veel zijn. Omdat vrijwel elk school jaar sneller lijkt te gaan dan het vorige heb ik voor mezelf een paar doelen op gesteld. Dingen die ik wil behalen en dingen die ik belangrijk vind om dit hoofdstuk van mijn leven te gaan afsluiten. So here we go; mijn doelen voor VWO 6 op een rijtje:

1. Slagen!
Dit is eigenlijk wel het meest voor de hand liggen de doel, maar ik ga hem voor mezelf nog iets hoger stellen. Ik wil namelijk slagen zonder onvoldoendes. Niet onmogelijk en ook zeker niet noodzakelijk (slagen zelf is het aller belangrijkste). Maar goed ik ben eigenlijk altijd al een overpresteerder geweest. Zo ben ik altijd zonder onvoldoendes over gegaan en ik heb nooit echt mega veel onvoldoendes gehaald. Ik weet dat ik het kan en ik vind dat als het er in zit je het er ook uit moet halen.

2. Een 8 of hoger voor wiskunde
Call me crazy, maar wiskunde is altijd al mijn ding geweest. Ik heb lang een 9 gestaan, maar dit kon in afgelopen jaar niet volhouden. Dus een 8.0 is mijn nieuwe doel. Ik weet dat ik het kan en ik ga er ook zeker hard voor werken. Wiskunde voelt gewoon als mijn vak en dat wil ik zo houden.

3. een passende studie vinden
Ook weer heel cliché, maar het is wel belangrijk. Ik moet nog heel erg goed gaan nadenken over wat ik wil gaan studeren en ik hoop dat ik er op tijd achter kom. Ik heb wel al een aantal ideeën, maar ik weet nog totaal niet zeker wat ik wil gaan doen. Het is ook zo moeilijk om een studie te vinden voor een baan die je waarschijnlijk een heel groot deel van je leven uitvoert. En ik wil het graag in een keer goed doen.

4. Genieten
Omdat dit het laatste jaar is in deze oh zo vertrouwde omgeving, wil ik absoluut genieten van alles wat er nog gaat gebeuren. Zoals ik al zei is het nu van alles de laatste keer, wat inhoud dat ik er bij stil wil staan voordat het voorbij is en er alles uit kan halen wat er in zit! Ik wil heel blij kunnen terug kijken op deze periode uit mijn leven. (gelukkig heb ik al 5 top jaren gehad in deze omgeving),

5. een Killer Examenreis
Natuurlijk moet het jaar goed worden afgesloten en wat is beter dat een geweldige examenreis. Met wie, wat en waar? Echt nog geen idee, maar nog tijd genoeg om dat uit te vogelen. Ik wil hem er toch even opzetten omdat ik wel echt een killer examenreis wil!

Dit zijn mijn 5 doelen voor mijn examenjaar. Dit zijn dingen die ik persoonlijk wil waar maken en dit is dus niet op iedereen van toepassing. Ik wilde het toch graag even vastleggen en daarom deel ik het bij deze.
Als jullie ook naar school gaan, veel succes en als je nog even vakantie hebt, geniet daar dan nog even van!
X Renate

Een gedachte over “Doelen vwo 6

Laat een reactie achter

