Soundtrack songs

Film soundtracks, een cd met liedjes uit of voor de film, ze komen nu steeds vaker voor en de meeste muziek word speciaal geschreven voor de film. Veel mensen zullen het niet door hebben hoe belangrijk muziek wel niet is voor een film. En nee dan bedoel ik niet in films als Pitch Perfect of Frozen. Maar echt elke film die er bestaat. Het komt ook regelmatig voor dat een grote artiest of juist een wat kleinere artiest een hit scoort met een liedje die ze speciaal voor de film hebben gemaakt, met ‘I See Fire‘ van Ed Sheeran als recentelijk voorbeeld. Een liedje wat speciaal was geschreven voor de Hobbit: Desolation of Smaug.

Tegenwoordig staan soundtracks vol met steen goede en ook heel erg bekende artiesten. Nadat ik een film heb gezien in de bioscoop ga ik naar de soundtrack luisteren om het gevoel van de film nog even terug te voelen. Want de muziek van een soundtrack sluit echt aan op de film.

Lees verder om te zien wat mijn meest geliefde liedjes uit een soundtrack zijn:

All of The Stars – Ed Sheeran ~ The Fault in Our Stars

Man wat vind ik dit toch een prachtig nummer en niet voor niets de afsluiting bij de film als de ondertitels komen. Het liedje geeft in 4 minuten gewoon het hele gevoel van de film vast en ik word gewoon echt vrolijk als ik all of the stars hoor. Daarnaast heeft de soundtrack van The Fault in Our Stars nog meer geweldige nummers die ook de zielige kant van het verhaal vast leggen. ‘Not About Angels’ van Birdy is ook zeker de moeite waard om te luisteren.

We Remain – Christina Aguilera ~ The Hunger Games: Catching Fire

Dit is toch wel mijn favoriete nummer van de soundtrack van The Hunger Games: Catching Fire. Deze soundtrack staat vol met grote artiesten en heeft echt geweldige nummers. Catching Fire is wel een van de weinige films waarin geen een nummer in de film is verwerkt op de aftiteling na, maar heeft toch wel een amazing soundtrack. Ik denk ook inderdaad wel dat deze geweldige nummers van de soundtrack niet veel zouden toevoegen aan de film, omdat het werkt met alleen de achtergrondmuziek en soundeffecten.

Beating Heart – Ellie Goulding ~ Divergent

Naast Ed Sheeran is Ellie Goulding ook op meerdere soundtracks te vinden. Dit nummers is voor Divergent gemaakt, waarvoor ze nog een nummer heeft gemaakt. Maar ook Ellie Goulding is te vinden op de soundtrack van The Hunger Games: Catching Fire met het nummer ‘Mirror’ wat ook een van mijn favoriete is. Maar Beating Heart sluit perfect aan en is in de film op het perfercte moment te horen. Het bouwt perfect op aan het einde als je ziet hoe de trein weg rijdt.

Er zijn nog meer nummers die ik te gek vind, maar die staan op een van de soundtracks die ik al heb genoemd. Ik heb dus bepaalde soundtracks waarvan ik meerdere nummers (lang niet alles) echt heel erg fijn vind, maar dit zijn echt mijn favoriete soundtrackliedjes.

X Renate

Laat een reactie achter

