Droom die niet uitkomt

Het is mij al zo vaak overkomen, dat ik een van mijn idolen heb ontmoet in mijn dromen. Dat ik met ze praat, beste vrienden word en met ze op de foto ga. Als ik dan wakker word ben ik aan de ene kant heel erg teleurgesteld, zo van neeeeeee de foto en het contact is niet echt (ik heb al sinds mijn 12e de droom om een foto met een idool op social media te kunnen delen, don’t ask me why, maar dat is nog nooit gelukt). Maar naast de teleurstelling heb ik tegenwoordig ook het gevoel van niet alweer, want dit is me al zo vaak overkomen. De opzet van deze dromen is hetzelfde. Ik ben op een openbare gelegenheid, en op de een of andere manier doe of zeg ik iets wat de aandacht trekt van mijn idool. En daarna wordt er een foto gemaakt en raakt ik in dieper contact met hem of haar.

Vannacht (eigenlijk vanochtend) had ik weer zo’n droom. Deze keer was Demi Lovato aan de beurt. Ik was op een concert/festival iets en Hot Chelle Rae zou ook nog optreden, maar daarna werd aangekondigd dat ze niet zouden komen. Ik was helemaal teleurgesteld. Toen was Demi opeens met een andere artiest aan het optreden en ik werd achterdochtig. Demi en HCR? Hmm, zou dat leiden tot mijn favoriete liedje van hun samen? En ja hoor iets daarna zette Demi de eerste tonen van Why Don’t You Love Me in. Ik, zoals ik altijd doe, begon luidkeels mee te zingen en dat trok Demi’s aandacht. Ze stond voor me met de micro al zingend (de zaal was niet heel groot), ik stak mijn armen uit en Demi gaf me een knuffel. Ik werd helemaal gek, ik kreeg een knuffel van Demi Lovato! Ik, die al sinds haar eerste album en de camp rock periode secretly fan is? Ja ik! volgens mij gilde ik ook een beetje van de excitement. Daarna liep ze weer verder en hoorde ik haar tegen iemand zeggen dat ze mij heel erg lief vond. En ik begon panisch aan arm van de persoon naast me te trekken, “ze zei dat ze me lief vond” schreeuwde ik zo’n beetje uit. Nadat ze klaar was met zingen kwam ze naar het bankje toe waar ik zat en wilde ze perse naast mij zitten. De volgende artiest begon met spelen en ze bleef naast mij zitten tijdens de rest van dat optreden (of eigenlijk een half nummer voor ik wakker werd). Ik weet niet meer of het nou wel HCR was die gingen optreden, want in de vaagheid van mijn dromen zouden ze na de afkondiging toch wel komen. Maar dat maakte niet uit, want ik zat naast Demi. Toen werd door de fotograaf de welbekende foto gemaakt die ook elke droom aanwezig was. Ik stond dan wel niet alleen met Demi op de foto, maar met meerdere. Maar ik was alleen maar bezig met deze keer niet mijn lach te verpesten. Dit is dus niet gelukt. Want ik zag me zelf nog als een spast op de foto staan. Nadat de fotograaf de rest van het bankje en de mensen daarop had gefotografeerd werd ik wakker.

Eerst met het gevoel van OMG IK HEB DEMI LOVATO ONTMOET! Maar dat veranderde al snel in het ‘nee het was weer een droom’ gevoel. En dus weer geen foto voor op facebook… Ik was te vrolijk door deze droom om nog te kunnen slapen, kwart voor 8 en ik bleef zo vrolijk. Best grappig dat je door een droom over een droom die je hebt zo blij kan worden. Demi live zien lijkt me al een hele leuke ervaring, i just love her. Ze komt nota bene nog wel op mijn 18e verjaardag naar Nederland, maar als special guest van Enrique Iglesias. Daarvoor vind ik €50 toch wel erg veel en ik zou niet weten met wie ik zou moeten gaan.

Ik wilde toch even deze droom voor mezelf opschrijven, want veel van deze idool dromen ben ik grotendeels weer vergeten. Ik weet nog dat ik in een droom bff’s werd met Teske de Schepper van teskuh.nl en dat ik ooit Nick en Simon heb ontmoet. Ik weet gewoon dat ik meer van deze dromen heb gehad, maar ik kan me niet meer herinneren met wie. Er zijn maar weinig dromen die ik nog weet en deze wilde ik niet vergeten!

X Renate

Een gedachte over “Droom die niet uitkomt

Laat een reactie achter

