Mijn favoriete tv-series

Vandaag deel ik mijn meest geliefde tv-series met jullie. Ik kijk er veel te veel om ze allemaal te noemen, maar mijn favoriete wilde ik wel graag nog even delen. In het vervolg zal ik als ik een nieuwe serie heb ontdekt daar een hele post aan wijden, maar dat vond ik nu iets te veel van het goede. Alle series komen uit Amerika, ik kijk wel Nederlandse series, maar ik vind Amerikaanse gewoon zoveel beter. Dit is in elk geval mijn top 4.

Once Upon a Timeouat-cast
Volg ik sinds: juni 2013
Gaat over sprookjes; Door de vloek van de Evil Queen zijn alle sprookjesfiguren naar onze wereld verbannen en weten ze niet meer wie ze zijn. Terwijl Emma is bestemd om de vloek te verbreken, krijgen wij ook de vergeten gebeurtenissen uit de ‘Enchanted Forest‘ te zien.

Favoriete personage: sowieso Hook, hij is pas vanaf seizoen 2 aanwezig, maar man wat hou ik van hem. Ik vind altijd de personages die zichzelf geweldig vinden het leukst, wat ook bij Hook het geval is. Ook zijn humor is voor mij een pluspunt. Ik heb al zo vaak om hem moeten lachen en vooral in de season finale van het laatste seizoen.

Wat ik er zo geweldig aan vind: Ik vind het geweldig dat alle sprookjes nu met elkaar verbonden zijn en dat er echt nog meer diepte in komt. Ook de details zijn heel goed verwerkt. Daarnaast is het echt een serie om je verstand op nul te zetten en even alles te vergeten. Even weg vluchten in de wereld van de sprookjes.

The Vampire Diaries
TVD-Cast-the-vampire-diaries-actors-17796222-1280-800
Volg ik sinds: mei 2011
Gaat over vampieren; Vampierbroers Damon en Stefan zijn beide verliefd op Elena, wie precies lijkt op hun liefde uit 1864 Katherine. Door hun terugkeer naar Mystic Falls doemen er allerlei problemen op die langzaam aan ook invloed hebben op iedereen die dicht bij Elena staat.

Wat ik er zo geweldig aan vind: Ten eerste ben ik een sucker voor supernatural stories, maar bij tvd kon ik gewoon niet stoppen met kijken. Als je eenmaal begint met kijken kom je er niet vanaf, het tempo van het verhaal is perfect en de serie blijft je verassen.

Favoriete personage: Damon, ook zijn humor is geweldig. Hoewel ik hem in het begin niet mocht heeft hij toch een plekje in mijn hart veroverd en ben nu ook ik team Delena.

Wat ik ook nog even wil zeggen is dat de Spin-off The Originals ook zeker de moeite waard is om te kijken.

Glee

with-Glee-cast-sam-evans-28433218-1000-692
Volg ik sinds: december 2010
Gaat over een glee club(een soort van koor); wat word gezien als totaal uncool. Maar toch komt er vanuit onverwachte hoeken belangstelling voor, samen gaan de club de strijd aan om te blijven bestaan, naast de teenage drama natuurlijk want ja het blijft high school.

Wat ik er zo leuk aan vind: wat voor mij toch wel een groot pluspunt is de muziek. Ik hou van mijn muziek en glee bezit ook 1/3 van mijn hele itunes bibliotheek van bijna 700 nummers, do i need to say more?

Favoriete personage: Santana, vooral omdat ze een bitch is. Ze zegt wat ze denkt en spaart daar niemand mee, ook haar stem vind ik geweldig. Vanaf het moment dat ook haar zwakke plekken in beeld kwamen was ik helemaal verkocht.

Awkward

79535-awkward-awkward
Volg ik sinds: ik heb echt geen idee, maar aan tussen het eerste en tweede seizoen in. dus 2011 / 2012
Gaat over jenna, wie is nog al ongemakkelijke situaties terecht komt. Ze heeft een geheime relatie met de coolste jongen van de school, en ze wil graag dat dit openbaar wordt. Dat is alleen moeilijker dan ze denkt.

Wat ik er zo leuk aan vind: Het is een lekken luchtige serie waarbij je gewoon echt even niet hoeft na te denken, gewoon 20 minuten heerlijk niks. Awkward vind ik hierom heerlijk om te kijken

Favoriete personage: Matty, gewoon zo’n lieve, leuke, onzekere en vooral knappe jongen!

Dit zijn mijn top favoriete tv-series, ik kijk er meer en die zijn ook heel leuk. Maar als ik moest kiezen zou ik voor deze 4 gaan.
x Renate

Bron Ouat, tvd, Glee, awk

Een gedachte over “Mijn favoriete tv-series

Laat een reactie achter

