Een vermoeid jaartje

Dit is misschien een gekke post, maar ik wil toch even terug kijken op het afgelopen jaar. Ik heb VWO 5 overleefd en hoe? Het was een jaar voor stress, vermoeidheid en ook veel leuke dingen. Ik heb een hele fijne vriendengroep en ben met sommige mensen dit jaar nog closer geworden dan ik ooit had kunnen denken. Vrienden die dromen gaan waar maken, vrienden die er voor je zijn en andersom. Ik ben heel erg blij met alle mensen om mij heen! Vrienden en familie, maar ook leraren en onbekende. Ik heb het gevoel dat ik dit jaar echt mezelf heb kunnen zijn zonder schaamte. Zelfs zo erg dat mijn vrienden al mijn gekke trekjes kennen en er geen probleem van maken, wel plagen ze me er soms mee maar dat kan ik hebben. Ook ik heb daartegenover mijn vrienden veel beter leren kennen terwijl ik de meeste al bijna 5 jaar ken. Ik ben hier heel erg dankbaar voor en dat laat ik naar mijn idee iets te weinig merken.

Het school en leerwerk viel me wel tegen dit jaar. Ik heb een extra vak en ik heb af en toe wel het gevoel gehad dat het iets te veel van het goede was. Maar ja, wat te doen? Ik wilde geen van de vakken laten vallen. Muziek en M&O vind ik veel te leuk en MAW moet ik houden voor het PWS. Er was ook een periode waarin ik het even niet meer zo zag zitten, omdat het gewoon te veel werk was. Maar daar heb ik me door heen gesleept door uit te kijken naar de leuke dingen die nog zouden komen. Een werkweek naar Barcelona, en dat was echt de week van mijn leven. Het was geweldig en ik zal het nooit van mijn leven vergeten.

Nu is het vakantie en kan ik een beetje bijkomen van dit schooljaar. Vooral de laatste periode was erg pittig, er was te weinig tijd en te veel te doen. Het is allemaal goedgekomen gelukkig, maar het was hard werken. Ook de toetsweek stond zo voor de deur, toch heb ik deze weten te overleven met maar een onvoldoende. Een 5,3 voor geschiedenis. Maar goed bijkomen dus, dat hoop ik te kunnen doen. Maar toch staan er nog genoeg verplichtingen op me te wachten! Ik werk 4 dagen in de week en het PWS moet al eind oktober klaar zijn! Ik verheug me op de twee weken zeeland mijn ouders!

x Renate

Laat een reactie achter

