addiction – X Ed Sheeran

Eindelijk, het nieuwe album van Ed Sheeran! Ik heb er voor mijn gevoel al te lang op gewacht, maar man wat vind ik hem goed!

cover326x326

Sinds twee jaar ben ik al fan van Ed Sheeran. Zijn eerste single “the A Team” vond ik al meteen erg goed, maar ik download niet vaak muziek van artiesten waarvan ik een liedje van de radio ken. Ook “Lego House” vond ik lekker klinken. Maar pas toen ik in mijn One Direction periode een nummer wat Ed voor hen had geschreven als een van mijn favorieten liedjes beschouwde durfde ik het aan om + te downloaden, vanaf dat moment was ik om.

Toen ik in April hoorde dat Ed naar Nederland komt, sprong ik van mijn stoel en informeerde mijn vriendin met wie ik nu ook echt daadwerkelijk naar het concert ga. Toch werd ik beetje bang toen ik een paar dagen later zijn nieuwe single “Sing” hoorde. Dit liedjes sprak me niet aan, ik vind namelijk de kleine liedjes van Ed het beste, zo’n liedje is “Sing” totaal niet. Ik was bang dat ik X niks zou vinden, ook mede doordat ik op internet had gelezen dat Ed zich meer rap wilde focussen, wat totaal niet mijn smaak is. Ik had zelfs een beetje mijn twijfels over het concert.

Maar gelukkig viel dit allemaal heel erg mee, ruim 80% van de nummers hebben mijn hart gestolen. Zoals je in de titel kan lezen ben ik er nu verslaafd aan. Als de mogelijkheid heb zet ik X op. Ik luister er zelfs op dit moment naar terwijl ik deze blogpost schrijf.

Het album is erg divers, met rapnummers, de mooie kleine liedjes die we zijn gewend van Ed en ook wel een nieuwe sound. Ik ben heel erg tevreden en kan niet wachten tot het 3 november is, de datum van het concert.
Mijn overduidelijke favoriete van het album zijn: “Tenerife Sea”, “Thinking Out Loud”, “Runaway” en “Afire Love”.

Goed ik denk dat ik wel genoeg heb verteld over die album, als ik je een raad mag geven: Luister het!

x Renate

Laat een reactie achter

